Czas przyznać, że Edge to porażka? Microsoft zapłaci użytkownikom swojej nowej przeglądarki

Czas przyznać, że Edge to porażka? Microsoft zapłaci użytkownikom swojej nowej przeglądarki19.08.2016 18:44

W 2012 roku Microsoft nie myślał jeszcze, przynajmniej w aktualny sposób, o uniwersalnych aplikacjach czy konieczności rewizji swojego planu na rynek urządzeń mobilnych. Nie oznacza to jednak, że nie stał przed trudnymi wyzwaniami. Wtedy bowiem podjęto decyzję, że firma będzie wynagradzać użytkowników za korzystanie z jednego z produktów, który przez wielu od początku był skazany na porażkę, a mianowicie wyszukiwarki Bing.

Microsoft znów otwiera sakwę

Wówczas w Stanach Zjednoczonych uruchomiono program Bing Rewards. Użytkownicy mogli otrzymywać od Microsoftu punkty za korzystanie z nowej wyszukiwarki, które mogły później zostać wymienione między innymi na karty podarunkowe Amazona, Groupona, Starbucksa, miesięczną subskrypcję konta Xbox LIVE Gold oraz 30-dniowy dostęp do Hulu Plus. Nawet program lojalnościowy nie sprawił jednak, że Bing kiedykolwiek zagroził popularności Google.

Wyświechtana filmowa fraza mówi, że wykonywanie tych samych działań i oczekiwanie różnych rezultatów jest przejawem szaleństwa. Z innego założenia wychodzi jednak dziś Microsoft. Mimo że nagrody nie przyniosły sukcesu Bingowi (dziś jego udziały w światowym rynku wyszukiwarek wynoszą nieco ponad 10%), to, jak donosi Guardian, korporacja uruchomi nową odsłonę programu pod nową nazwą, Microsoft Rewards.

Historia lubi się powtarzać?

Nietrudno się domyślić, że przemianowanie programu na Microsoft Rewards jest równoznaczne z jego rozwinięciem. Na którą usługę zatem padło? Na popularności której nowości Microsoftowi zależy szczególnie, a jednak jej pozycja na zdominowanym przez konkurencję rynku daleka jest od marzeń Satyi Nadelli? Chodzi oczywiście o przeglądarkę Edge, która jak na ironię stoi tam, gdzie kiedyś stał Bing, i to nawet naprzeciw tego samego oponenta, czyli Google.

Edge – wychwalany jako jeden z argumentów za migracją na Windowsa 10, czy też jako najbardziej energooszczędna przeglądarka na rynku – da się lubić, niemniej nie przekłada się to na jego popularność. Dziś jego udziały w rynku utrzymują się na poziomie 4,57%, co jest wynikiem niewiele słabszym od Internet Explorera 8.

Fanty za telemetrię

Dość historiozofii, czas rozczarować polskich użytkowników, którzy liczyli, że program lojalnościowy został tym razem uruchomiony na większą skalę. Otóż nie, wciąż wziąć w nim udział można jedynie w Stanach Zjednoczonych. Microsoft będzie przyznawał punkty między innymi na podstawie śledzenia ruchów myszki, tego, czy Edge jest ustawiony jako domyślna przeglądarka, warunkiem jest także korzystanie z programu minimum 30 godzin miesięcznie.

Tutaj oczywiście moglibyśmy jeszcze wyrazić podziw nad rozmachem, z jakim Microsoft posługuje się telemetrią, ale znacznie lepiej będzie zadać pytanie o ewentualną skuteczność Microsoft Rewards. Czy historia rzeczywiście lubi się powtarzać i program lojalnościowy Edge’a przypieczętuje jego los? Czy też racje ma Kurt Vonnegut, twierdząc, że historia jest tylko spisem niespodzianek. Może nas jedynie przygotować na kolejną niespodziankę?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.