Czy Bing ma szanse na zajęcie miejsca Google’a w Chinach?

Czy Bing ma szanse na zajęcie miejsca Google’a w Chinach?09.02.2010 13:57

Zdaniem komentatorów, Microsoft będzie musiał współpracować z chińskimi władzami, jeśli chce zająć miejsce po Google’u. Najprawdopodobniej wyszukiwarka firmy z Redmond, Bing, będzie poddana cenzurze. To jedyna droga, żeby Microsoft mógł wprowadzić ją w Chinach.

W związku z ogłoszeniem, że za atakami na serwery Google’a stał najprawdopodobniej chiński rząd, internetowy gigant zapowiedział, że zaprzestanie współpracy z pekińskimi władzami. Oznacza to w praktyce, że wyszukiwarka Google nie będzie w ogóle dostępna w Chinach. Dotychczas mogła tam działać jedynie w ocenzurowanej wersji. Niedawno szef Microsoftu, Steve Ballmer napisał na blogu, że jego firma od ponad 20 lat związana jest z Chinami i pragnie dalszych kontaktów biznesowych. Wiąże się to m.in z faktem, że nasz biznes musi respektować chińskie prawa, jak stwierdził szef firmy.

Takie stanowisko mogłoby oznaczać, że Microsoft chciałby zająć miejsce Google’a w Chinach. Interesujący jest fakt, że firma z Redmond była jedną z nielicznych, które nie zostały zaatakowane przez chińskich cyberprzestępców. Microsoft ma o co walczyć, szacuje się, że Google jest obecnie w posiadaniu od 20 do 40 procent chińskiego rynku internetowego. Gdyby Ballmerowi udało się doprowadzić do zastąpienia wyszukiwarki Google przez Binga, byłby to ogromny sukces jego firmy.

Microsoft zapewnia, że nie ma zamiaru wspierać chińskiej cenzury. Ballmer pisze na blogu, że jego firma jest przeciwna restrykcjom i informuje o tym władze krajów, na terytoriach których działa. Jednak, jak podkreślają analitycy, są to najprawdopodobniej tylko deklaracje. Microsoft, jeśli uda mu się przejąć schedę po Google’u w Chinach, będzie musiał współpracować z rządem w sprawach cenzury. Zdaniem Emila Protalinskiego z Ars Technica, chiński rynek jest zbyt poważnym celem dla firmy Ballmera, by ta miała twardo przeciwstawiać się cenzurowaniu wyników wyszukiwarki. Dzięki wprowadzeniu Binga w Chinach, Microsoft będzie mógł lepiej promować pozostałe swoje produkty i - co za tym idzie - znacznie zwiększyć przychody.

Zainteresowanych szerszym kontekstem ewentualnej współpracy Microsoftu z chińskim rządem odsyłamy do oryginalnego materiału Emila Protalinskiego w serwisie Ars Technica.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.