Dane użytkowników Sidekick mogą zostać odzyskane

Dane użytkowników Sidekick mogą zostać odzyskane15.10.2009 15:42
Wojciech Cybulski

Użytkownicy urządzeń Sidekick - smartfonów przechowujących większość danych osobistych w chmurze Microsoft Danger - stali się ofiarami ogromnej awarii, wskutek której utracili niemal wszystkie zgromadzone w swoich telefonach informacje. W oficjalnym komunikacie wysłanym do użytkowników przez T-Mobile i Microsoft Danger mogli oni przeczytać, że zgromadzonych w systemie danych niemal na pewno nie da się odzyskać.

Jednak najnowsze sygnały płynące z sieci wskazują, że wysiłki specjalistów pracujących nad uszkodzonymi bazami Danger mogą zaowocować przywróceniem wszystkich utraconych wskutek awarii danych. Jak czytamy w jednym z najnowszych oświadczeń T-Mobile, ostatnie prace wskazują, że perspektywa odzyskania utraconych danych jest coraz bardziej prawdopodobna. Ponadto wybrani użytkownicy Sidekick donoszą, że ich dane zostały przywrócone.

Tymczasem Microsoft dostarczający telefonom Sidekick usługę Danger wyraźnie odcina się od całego zamieszania. Jak czytamy w opublikowanym w Los Angeles Times oświadczeniu, korporacja zaznacza, iż przyczyną awarii nie były technologie stosowane przez Microsoft. Rzecznik prasowy firmy, Tonya Klause, powiedział, że problemy z Danger nie mają nic wspólnego z tworzonymi przez korporację usługami działającymi w chmurze, takimi jak Windows Live, Hotmail czy Azure. Klause dodał, że w przypadku tych platform istnieje rozbudowana sieć zabezpieczeń, które są w stanie ochronić dane użytkowników w przypadku fizycznej awarii jednego z węzłów usługi.

Problemy z siecią Danger to kolejna w ostatnim czasie duża wpadka modelu Cloud Computing. Niedawna awaria dotknęła także użytkowników Google Postni - dedykowanego biznesowi pakietu usług zapewniających bezpieczeństwo firmowej poczty. Jak raportowali korzystający z usługi klienci, Postini przestało przekazywać maile do skrzynek adresatów. Informacja o awarii została potwierdzona przez Google - w oficjalnym komunikacie internetowy gigant przyznał, że mają miejsce pewne opóźnienia w dostarczaniu maili do niektórych klientów Postini na terytorium USA i trwają aktualnie prace naprawcze. Z dostępnych w sieci informacji wynika, że tym razem nie doszło do utraty cennych danych i awaria ograniczyła się tylko do przejściowych problemów z dostępem do poczty.

Oba te wydarzenia z pewnością skutecznie zniechęcą część użytkowników do powierzania swoich danych wielkim korporacjom oferującym ich przechowywanie i przetwarzanie na własnych serwerach. Choć paradoksalnie rozbudowany telefon z własną pamięcią można zgubić lub uszkodzić a wewnętrzna sieć firmowa także może ulec awarii, pewna grupa osób obawiających się o swoje dane prawdopodobnie do nich wróci, kierując się poczuciem większej kontroli nad fizycznie istniejącym sprzętem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.