Dell Technologies prezentuje wyniki najnowszego badania Digital Transformation Index

Dell Technologies prezentuje wyniki najnowszego badania Digital Transformation Index11.09.2018 13:30
Redakcja

Według badania Digital Transformation Index przeprowadzonego przez Dell Technologies wspólnie z Intelem jedynie 5% polskich przedsiębiorstw można zakwalifikować do kategorii liderów transformacji cyfrowej

Mimo pilnej konieczności przeprowadzenia transformacji wiele firm opóźnia się z jej realizacją

Tylko 5% polskich przedsiębiorstw można zakwalifikować do liderów transformacji cyfrowej — takie są wyniki badania Dell Technologies Digital Transformation Index przeprowadzonego wspólnie z firmą Intel, którego celem była analiza działań podejmowanych przez średnie i duże firmy, zmierzających do realizacji nowych modeli dojrzałości cyfrowego przedsiębiorstwa. Oprócz określenia wartości wskaźnika dokonano szerszej analizy planów firm oraz potencjalnych problemów, z jakimi mogą się zetknąć w ciągu najbliższych pięciu lat. Wynika z niej, że zdaniem 73% badanych menedżerów transformacja cyfrowa powinna objąć ich organizacje w szerszym zakresie.

Prowadzone co dwa lata badanie Digital Transformation Index, które po raz pierwszy odbyło się w 2016 roku i objęło firmy z 16 krajów, stara się ocenić podejmowane przez przedsiębiorstwa działania związane z realizacją transformacji cyfrowej. Wskaźniki opierają się na dokonanych przez respondentów ocenach w następujących obszarach: zgodność z podstawowymi atrybutami cyfrowego przedsiębiorstwa*, istniejąca strategia informatyczna, strategia transformacji personelu i planowane inwestycje.

W tym roku Dell Technologies wspólnie z firmą Intel objęła badaniami firmy z 42 krajów. Oceniano następujące kategorie: Oceniane kategorie OpisAnaliza 2018 Liderzy Firmy, które traktują różne formy cyfrowej transformacji jako element swojego DNA 5% Wdrażający Firmy, które opracowały dojrzały plan transformacji cyfrowej oraz dokonują inwestycji i wdrażają innowacje w tym zakresie 24% Ostrożni Firmy, które ostrożnie i stopniowo przeprowadzają transformację cyfrową, opracowują plany i dokonują inwestycji z myślą o przyszłości 37% Śledzący Firmy, które bardzo mało inwestują w technologie cyfrowe i dopiero zaczynają tworzyć plany w tym zakresie 31% Opóźnieni Firmy, które nie mają planów wdrażania technologii cyfrowych ani nie inwestują w takie technologie 3% Jak widać w tabeli, jedynie 5% przedsiębiorstw mieści się w kategorii liderów. Tymczasem ponad jedna trzecia (34%) badanych podmiotów należy do grup o najniższym poziomie dojrzałości. Oznacza to, że wprowadzają zmiany zbyt ostrożnie i w zbyt wolnym tempie albo w ogóle nie opracowały planu transformacji. Niemal jedna czwarta (24%) przedsiębiorstw została zaliczona do prestiżowej kategorii „wdrażających”. Największą grupę stanowią „ostrożni” — firmy, które nie mogą pochwalić się znaczącymi osiągnięciami w dziedzinie wdrażania transformacji cyfrowej.

Mimo to aż 63% polskich przedsiębiorców uważa, że to ich firmy dokonają zmian na rynku, a nie zostaną do nich zmuszone.

Bariery transformacji cyfrowej

Okazuje się, że 91% polskich przedsiębiorstw styka się obecnie z poważnymi przeszkodami na drodze do transformacji cyfrowej.Najważniejsze z nich to:

Zmiany w ustawodawstwie i przepisach Brak budżetu i zasobów Nadmiar informacjiBrak wsparcia ze strony kierownictwaBrak spójnej strategii i wizji transformacji cyfrowej

Bariery tego rodzaju utrudniają działania zmierzające do transformacji. Na przykład zdaniem 73% badanych menedżerów transformacja cyfrowa powinna objąć ich organizacje w szerszym zakresie.

„Rozmawialiśmy jakiś czas temu o początkach ogromnej zmiany na rynku. To już nieaktualne” — powiedział Dariusz Piotrowski z Dell EMC. „Kolejna era cyfrowa po prostu nadeszła. Zmienia się nasze codzienne życie, inaczej też pracujemy i prowadzimy firmy. A to oznacza, że czas ma kluczowe znaczenie. Musi nastąpić prawdziwa transformacja i musi ona mieć radykalny charakter”.

Jak pokonać przeszkody

W trakcie badania ustalono, że przedsiębiorstwa podejmują kroki zmierzające do likwidacji istniejących barier. Próbują także zmierzyć się z zagrożeniem ze strony bardziej elastycznych, innowacyjnych uczestników rynku, którzy są w stanie przejąć ich klientów. Potwierdzają to następujące fakty:

61% polskich firm korzysta z technologii cyfrowych w celu przyspieszenia rozwoju nowych produktów i usług 52% wykorzystuje analitykę w czasie rzeczywistym 47% firm uwzględnia kwestie bezpieczeństwa i prywatności we wszystkich urządzeniach, aplikacjach i algorytmach 46% przedsiębiorstw stawia na wymianę wiedzy między poszczególnymi działami: kierownicy działów IT zyskują kompetencje biznesowe, a menedżerowie działów biznesowych kompetencje informatyczne 40% stara się rozwijać odpowiednie kompetencje i gromadzić wiedzę specjalistyczną w ramach firmy; obejmuje to np. wewnętrzne szkolenia w dziedzinie programowania

Przedsiębiorstwa używają także nowych technologii i zabezpieczeń informatycznych do realizacji transformacji cyfrowej i zapewnienia jej bezpiecznego przebiegu.

Inwestycje planowane w najbliższym czasie (od 1 roku do 3 lat):

69% polskich przedsiębiorstw zamierza zainwestować w cyberzabezpieczenia 46% polskich przedsiębiorstw zamierza zainwestować w środowiska wielochmurowe 38% polskich przedsiębiorstw zamierza zainwestować w technologie Internetu rzeczy (IoT) 38% polskich przedsiębiorstw zamierza zainwestować w technologię Flash 37% polskich przedsiębiorstw zamierza zainwestować w technologie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej

„To przełomowy okres dla przedsiębiorstw. Znajdujemy się w kluczowym momencie. Rozwiązania technologiczne, świat biznesu i członkowie społeczeństwa wspólnie tworzą nowe środowisko życia i pracy, sprzyjające zwiększeniu produktywności” — stwierdził Dariusz Piotrowski, General Manager Dell EMC Polska. „Jednak tylko wówczas, gdy przedsiębiorstwo zorganizuje swoje działania wokół technologii, będzie ono w stanie szybko reagować, zautomatyzować działania i uzyskać gwarancję zadowolenia klientów. Dlatego właśnie transformacja cyfrowa powinna mieć najwyższy priorytet”.

Dell Technologies Forum 2018 w Warszawie

W dniu dzisiejszym w Warszawie odbywa się czołowe wydarzenie branży IT w Polsce - Dell Technologies Forum 2018. Uczestnicy konferencji mogą na rzeczywistych przykładach przekonać się jakie korzyści niesie ze sobą transformacja cyfrowa biznesu i IT.

Podczas prezentacji, debat i spotkań indywidualnych firmy należące do rodziny amerykańskiego lidera IT oraz liczni partnerzy dzielą się swoim know-how, dyskutują nad postępującą transformacją cyfrową oraz wpływie nowoczesnych technologii i systemie ich zależności w biznesie. Jednym z wątków poruszanych na forum są wyniki niniejszego badania oraz działania, które trzeba podjąć aby cyfrowa transformacja przebiegała sprawniej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.