DirectX 12 wychodzi poza PC, pierwsze gry korzystające z bibliotek pod koniec 2015 roku

DirectX 12 wychodzi poza PC, pierwsze gry korzystające z bibliotek pod koniec 2015 roku21.03.2014 10:03

Microsoft, tak jak zapowiadał wcześniej, zademonstrował podczas Game Developers Conference, czym też dokładniej będzie DirectX 12. Kolejna wersja bibliotek idzie torem Mantle AMD, zgodnie z nazwą oferując twórcom gier wreszcie bezpośredni dostęp do sprzętu, a tym samym spodziewać mamy się niezwykłego skoku wydajności także na starszych sprzętach. Firma wspomina o zredukowaniu obłożenia procesora nawet o 50% w pewnych przypadkach, co daje do myślenia. API wyjdzie też poza komputery.

Grafika przedstawia redukcję użycia CPU z DX12
Grafika przedstawia redukcję użycia CPU z DX12

Trafi ponadto na Xboksa One i urządzenia przenośne z Windows oraz Windows Phone. Podkreśla się przede wszystkim sprawniejsze działanie Direct3D 12, które przy okazji wprowadza szereg nowych algorytmów czy technik graficznych. Redmond zapowiada kompatybilność z obecnymi w domach graczy komputerami na poziomie 80%. Niestety nie podaje docelowego systemu Windows dla DX12, stąd według mnie należy nastawić się na przesiadkę przynajmniej na najnowszą dostępną pod koniec 2015 roku 8. Wtedy pojawić się mają pierwsze gry korzystające z dobrodziejstw nowoczesnej biblioteki.

[1/2] DirectX 11
[2/2] DirectX 12

Przerzucanie projektów między PC oraz Xboksem One ma być dziecinnie proste, co pokazywano na przykładzie demka komputerowego przygotowanego na bazie konsolowej Forzy Motorsport 5. Jego zrobienie to było podobno raptem 4 miesiące pracy. Co ciekawe, tytuł demonstrowano na zestawach wyposażonych w karty firmy NVIDIA. Sprzętowy gigant podkreśla, że nikt nie ściąga pomysłów od konkurencji, bo współpracę z Microsoftem w temacie opracowywania DX12 rozpoczęto ponad 4 lata temu, z czego ostatni rok to już prace wdrażające wcześniej przedyskutowane pomysły. Prezentacje przeprowadzano z użyciem Geforce GTX Titan Black, ale jeżeli ktoś ma kartę obsługującą DirectX 11 ten nie ma się podobno co zbytnio martwić. NVIDIA zapewnia, że wszystkie takie modele dostaną wsparcie dla nowej technologii.

Microsoft utrzymuje, że to nie jest żaden chwyt marketingowy, a faktycznie od dawna brało się pod uwagę to, iż według użytkowników komputerów DirectX ograniczał deweloperów, zamiast pomagać im rozwinąć skrzydła. Gdyby kogoś interesowały bardziej techniczne aspekty sprawy, firma zaprasza do śledzenia jej bloga. Nie wiadomo jak dokładnie na DX12 skorzysta Xbox One, bo to wciąż odległy temat. Podobnie sytuacja ma się z urządzeniami przenośnymi (przypomnę o wsparciu Qualcomma czy Intela, także z technologiami w wydaniu kieszonkowym). Kolejne ważne informacje powinny pojawić się przy okazji konferencji /build na początku kwietnia.

Zastanawiające, że AMD zdecydowało się rozwijać swoje Mantle, podczas gdy musiało wiedzieć już co nieco o DirectX 12, które zresztą także wspiera. Oferuje wydajniejsze rozwiązanie, stworzone z myślą o własnych technologiach, czy wyszło przed szereg, aby na szybko pozyskać nowych fanów swych produktów? Do upowszechnienia się DX12 jeszcze niemal dwa lata, sporo może (przynajmniej marketingowo) jeszcze więc ugrać...

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.