Dlaczego telefony Xiaomi są tanie? Chińska zagadka została wyjaśniona

Dlaczego telefony Xiaomi są tanie? Chińska zagadka została wyjaśniona20.01.2015 14:25
Redakcja

Chińska firma Xiaomi jest coraz bardziej znana, pomimo, że dostęp do jej telefonów i tabletów nie jest tak prosty, jak w przypadku wielu innych producentów. To się może jednak zmienić, a dobra specyfikacja w połączeniu z naprawdę niskimi cenami stanowi klucz do sukcesu, co pokazał już rynek chiński. Warto zastanowić się, skąd właśnie bierze się tak atrakcyjna oferta cenowa, jaką raczy nas Xiaomi.

Teorii na rozwiązanie tej zagadki można wymyślić wiele, łącznie z tym, że firma skupia się na zupełnie innych usługach, a do sprzętu mobilnego dopłaca. Nie jest to jednak prawda, czego dowiódł wiceprezes Xiaomi ds. międzynarodowych, Hugo Barra, odpowiadając na pytania zadane mu podczas wywiadu z serwisem TechCrunch. Jak się okazuje, sukces Xiaomi leży w odpowiednio przygotowanym portfolio i cyklu życia produktów, które przekładają się następnie na cały łańcuch dostaw i wszystkie koszty związane z produkcją smartfonów i tabletów. Gdy dokładnie przypatrzymy się jak wygląda strategia tej firmy to stanie się dla nas jasne, dlaczego jest ona w stanie oferować flagowe urządzenia za 300 lub 500 dolarów w tym samym momencie, gdy Apple i Samsung zmuszają nas do wyciągnięcia z portfela nawet 1000 dolarów.

W przeciwieństwie do Koreańczyków, Xiaomi nie może pochwalić się portfolio złożonym z ogromnej liczby modeli. To jednak zaleta, bo produkt wprowadzony na rynek znajduje się na nim od około 18 do 24 miesięcy, a w tym czasie jego cena może być nawet czterokrotnie obniżana. Dla przykładu modele Mi2 i Mi2S, które dzieli pół roku od premiery to niemal te same urządzenia. Jeszcze lepszym przykładem Jest Redmi 1, a także wypuszczony po 16 miesiącach model Redmi 2 – to również bardzo podobne urządzenia. Oczywiście nowsze wersje są ulepszone i posiadają nieco lepszą specyfikację, ale takie działanie ma bardzo poważne skutki w dostawach: dzięki długiemu cyklowi życia pojedynczego produktu, a także korzystania z tych samych części, firma mogła wynegocjować lepsze ceny części od producentów.

Przełożyło się to na mniejsze koszty i większą marżę, która została spożytkowana w celu zmniejszenia ostatecznej ceny. Takie podejście ma również dodatkowe zalety: firma może przez wiele miesięcy aktualizować urządzenia i zapewniać części zamienne, co pozytywnie odbija się na reakcjach ze strony użytkowników przyzwyczajonych raczej do producentów, którzy po premierze zapominają o swoim sprzęcie. Nie są to rzecz jasna wszystkie powody sukcesu Xiaomi – firma jest nastawiona na sprzedaż online, dodatkowo fabryki potrzebnych części są na wyciągnięcie ręki.

Najważniejsza jest jednak właśnie ta strategia. To dzięki niej w ubiegłym roku zostało sprzedanych ponad 60 milionów telefonów od Xiaomi, co pozwoliło firmie wyprzedzić Samsunga w Chinach i stać się trzecim ich producentem na świecie. Obecnie przygotowywana jest ekspansja na inne rynki, co może przy stosowaniu takiego podejścia spowodować, że za jakiś czas Xiaomi będzie globalnym liderem. Nam pozostaje cieszyć się z niskich cen i coraz lepszych urządzeń.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.