Do smartfonów trafią nowe reklamy. Utrudnią wyszukiwanie w Google i nie tylko

Do smartfonów trafią nowe reklamy. Utrudnią wyszukiwanie w Google i nie tylko15.05.2019 10:55
Google zapowiada nowe typy reklam mobilnych

Do mobilnej wyszukiwarki Google, YouTube'a oraz innych aplikacji znanych ze smartfonów trafią wkrótce nowe reklamy, zmniejszając przyjemność korzystania z mobilnego internetu. Część zostanie wpleciona do wyników wyszukiwania, inne natomiast będą wyświetlane pomiędzy kolejnymi wiadomościami w aplikacji Google agregującej najciekawsze artykuły.

Wśród nowych typów reklam wyróżnić można między innymi Gallery ads, które zostaną uruchomione w późniejszym terminie bieżącego roku. To format, który pozwoli reklamodawcom skupić się przede wszystkim na obrazach, a nie tekście – stworzone w ten sposób reklamy będzie można znaleźć na samej górze wyników wyszukiwania w Google Grafika. Co istotne, pojawią się tylko w smartfonach, omijając desktopy, gdzie interfejs w ubiegłym roku został znacznie odświeżony.

Szereg nowych typów reklam oferowanych przez Google, źródło: Blog Google.
Szereg nowych typów reklam oferowanych przez Google, źródło: Blog Google.

Jak podaje producent, taka lokalizacja przekłada się na 25 proc. wzrost zaangażowania czytelników, którzy chętniej przesuwają widok reklam (jest on bowiem przewijany w bok) lub klikają w konkretne jednostki, generując zysk. Inne nowe reklamy to Discovery ads. Tych również trudno będzie nie zauważyć, bowiem trafią do Google Feed, czyli na zakładkę Odkrywaj w ramach aplikacji Google, gdzie teraz można znaleźć wyłącznie proponowane artykuły zgodne z zainteresowaniami użytkownika.

Nowe reklamy pojawią się między innymi na YouTubie, w wyszukiwarce grafiki i na karcie "odkrywaj" w aplikacji Google, źródło: Blog Google.
Nowe reklamy pojawią się między innymi na YouTubie, w wyszukiwarce grafiki i na karcie "odkrywaj" w aplikacji Google, źródło: Blog Google.

Kolejne reklamy to Shopping ads, które zostają uruchomione już teraz. Te trafiają nie tylko do wyszukiwarki grafiki w Google i karty Odkrywaj – wkrótce pojawią się także w aplikacji YouTube. Jak łatwo się domyślić, w tym przypadku chodzi o narzędzie, które pozwoli reklamodawcom stworzyć jednostki interesujące głównie z punktu widzenia sprzedaży produktów. Atutem ma być uproszczenie całego procesu sprzedaży z wykorzystaniem nowej platformy Google Shopping, która ma zostać odświeżona w tym roku.

Więcej reklam w innych aplikacjach

W kontekście mobilnych reklam należy także przypomnieć, że stosunkowo niedawno Google wyszedł naprzeciw programistom aplikacji na Androida, ułatwiając im implementację reklam w swoich programach. Do Konsoli Play w marcu trafiło bowiem nowe narzędzie, które uprasza proces dodawania do swoich programów Produktów w ramach aplikacji.

To działania niepowiązane z opisywanymi wyżej nowościami w kontekście reklam w wyszukiwarce, jednak z punktu widzenia użytkownika jest już inaczej – w smartfonach po prostu po raz kolejny przybędzie reklam.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.