Duże zmiany w Listonic: wersja przeglądarkowa usługi w stylu Material Design

Duże zmiany w Listonic: wersja przeglądarkowa usługi w stylu Material Design10.05.2016 13:00
Łukasz Maślanka

Strona internetowa usługi Listonic zmieniła się nie do poznania. Firma postanowiła całkowicie zmienić jej oblicze, czerpiąc garściami z google'owych wytycznych Material Design. Efekty tej przemiany są interesujące.

Listonic to usługa z Polski, będąca przydatną listą zakupów wyposażoną w dodatkowe funkcje, jak np. algorytm, który uczy się nawyków zakupowych użytkownika oraz możliwość przeglądania aktualnych gazetek promocyjnych sieci handlowych. Siłą Listonic są jego aplikacje mobilne (Android, iOS, Windows Phone) i to one są rozwijane w pierwszej kolejności. Ale firma nie zapomniała o tych użytkownikach, którzy korzystają z tej listy zakupów także w przeglądarce internetowej. I stworzyła ją praktycznie od nowa, co zresztą nie dziwi, bo poprzednia wersja powstała w 2009 r.

Nowa internetowa wersja Listonica jest dostępna na stronie app.listonic.com. Już na pierwszy rzut oka widać, że po zmianach jest ona spójna z wyglądem aplikacji mobilnych firmy. Ma to znaczenie, bo ułatwia korzystanie z oprogramowania niezależnie od platformy i systemu operacyjnego, a przy tym pomaga zachować wyrobione nawyki. Strona jest zgodna z Responsive Web Design, a oprócz jej wyglądu Listonic sporo pozmieniał na „zapleczu”, usprawniając jej silnik.

W przeglądarkowej wersji usługi Listonic fani projektowania w Material Design znajdą dla siebie mnóstwo powodów do radości, a innym użytkownikom ta witryna też powinna przypaść do gustu. Jej twórcy postawili na prostotę wyświetlania treści. Centralna część ekranu to miejsce dla tworzenia i wyświetlania list zakupów, po lewej stronie znajdziemy wysuwane menu (tzw. hamburgera), w którym znajdziemy listy zakupów, gazetki promocyjne oraz ustawienia. Z kolei w prawej dolnej części ekranu dostępny charakterystyczny dla Material Design okrągły przycisk, który uruchamia kluczowe funkcje: w tym wypadku służy on do tworzenia list zakupów.

W nowym wydaniu Listonic znajdziemy też inne charakterystyczne dla tego stylu projektowania elementy, czyli animowane efekty przejść pomiędzy poszczególnymi miejscami interfejsu. Przydatnym mechanizmem nowej wersji przeglądarkowej usługi jest szeroki zestaw sugestii, które pojawiają się w trakcie kompletowania listy zakupów. Aplikacja podsuwa propozycje spośród najczęściej kupowanych przez nas produktów, podpowiada też nazwy towarów w trakcie pisania.

Nowy Listonic ma też jedną wadę, o której nie możemy nie wspomnieć. Na szerokich ekranach strona razi mnóstwem wolnej, niezagospodarowanej przestrzeni, rozległej jak akermańskie stepy. Na ekranie robi się trochę raźniej, gdy stworzymy kilka list zakupowych, ale wtedy znikają puste miejsca w jego centralnej części, po lewej i prawej stronie nadal straszą łysiny. Nie jest to błąd, który dyskwalifikuje przeglądarkową wersję usługi Listonic, ale sądzimy, że niektórzy użytkownicy będą kręcić na to nosem. Ciekawe też, jak w praktyce sprawdzi się styl Material Design. Zdarzało się bowiem, że gdy popularne serwisy internetowe ogłaszały przemianę idącą właśnie w tym kierunku estetycznym, ich użytkownicy wściekali się nie na żarty. Mimo, że Google zachwala ten zbiór wskazówek w projektowaniu usług i aplikacji, trudno oprzeć się wrażeniu, iż nadaje się on do urządzeń z małym ekranem. A np. w wersjach przeglądarkowych jego wdrożenie wiąże się ze sporym ryzykiem stworzenia mało funkcjonalnego bubla. Twórcy Listonic tego ryzyka uniknęli, ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.