Dyski SanDisk Extreme Portable SSD mogą gubić dane. Producent zapowiada poprawkę

Dyski SanDisk Extreme Portable SSD mogą gubić dane. Producent zapowiada poprawkę22.05.2023 13:20
Dysk SanDisk Extreme Portable SSD.
Źródło zdjęć: © Western Digital

Dyski SanDisk Extreme Portable SSD i Extreme Pro Portable SSD mogą mieć problem z usuwaniem danych. Producent potwierdził usterkę i pracuje nad poprawką oprogramowania.

O sprawie informuje serwis Ars Technica, który dotarł do wypowiedzi użytkowników felernych dysków – sprawa ma być znana już od czterech miesięcy (odpowiednie wątki można znaleźć np. w serwisie Reddit), ale producent dopiero teraz potwierdził występowanie problemów.

Według informacji pojawiających się w sieci, chodzi o dyski przenośne SanDisk Extreme Portable SSD V2 i SanDisk Extreme Pro Portable SSD V2 w wersji o pojemności 2 TB i 4 TB. Po zapełnieniu połowy pojemności, nośniki mają generować mnóstwo błędów odczytu i zapisu, a odłączenie i ponowne podłączenie sprzętu, skutkuje usunięciem wszystkich zapisanych danych. Nieoficjalnie wiadomo, że problem ma dotyczyć dysków wyprodukowanych po listopadzie 2022 roku (nie jest to potwierdzona informacja).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Corsair HS55 Wireless - recenzja słuchawek

SanDisk zapowiada poprawkę dla dysków Extreme Portable SSD

Redakcja Ars Technica skontaktowała się z producentem (firmą Western Digital, do której należy firma SanDisk), który potwierdził występowanie problemów (ale tylko w przypadku modeli o pojemności 4 TB – nie wiadomo czy zostanie one udostępnione dla modeli o pojemności 2 TB).

"Firma Western Digital jest świadoma raportów wskazujących, że niektórzy klienci napotkali na problem z przenośnymi dyskami SanDisk Extreme i/lub SanDisk Extreme Pro o pojemności 4 TB (odpowiednio SDSSDE61-4T00 i SDSSDE81-4T00). Rozwiązaliśmy ten problem i wkrótce opublikujemy na naszej stronie internetowej aktualizację oprogramowania układowego. Klienci mający pytania lub doświadczający problemów powinni skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta w celu uzyskania pomocy."

Producent nie przewidział możliwości zwrotu felernych produktów, co spotkało się z negatywną reakcją użytkowników. Możliwe jest tutaj tylko skorzystanie z 5-letniego okresu gwarancyjnego.

Paweł Maziarz, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.