Dzięki Microsoftowi życie prywatne przestanie wreszcie przeszkadzać w pracy

Dzięki Microsoftowi życie prywatne przestanie wreszcie przeszkadzać w pracy28.04.2015 18:03

Nie tego zapewne spodziewali się marketingowcy Microsoftu,przygotowując infografiki w ramach kampanii reklamowej pakietu Office. W założeniu pracownicybiurowi mieli poznać korzyści stosowania zwiększających produktywnośćnarzędzi z Redmond, dzięki którym mogą pracować wszędzie, gdzie są.Efekt przebił wszystkie oczekiwania – w społecznościowychmediach otwarcie się mówi o koszmarnej rzeczywistości, w którejMicrosoft zaprzęga nas do pracy od świtu do zmierzchu, odbierającludziom wszelkie nadzieje na posiadanie prywatnego życia.

Tak zaczynamy dzień…
Tak zaczynamy dzień…

Zestaw infografik, które już zniknęły ze stron korporacji, przedstawiawyniki badań nad zdalną pracą amerykańskich pracowników biurowych,korzystających z Office 365. I tak oto dowiadujemy się, że łatwozrobić swoje w domu, gdyż 19%pracowników pracowało w łazience. Wakacje są tylko dla nierobów,dobry pracownik, uzbrojony w narzędzia Microsoftu może brać udział wspotkaniach tak w biurowcu jak i w lesie – 47% pracowników wten sposób pracowało na urlopie. Coraz lepiej wygląda też sytuacjatych, którym w pracy przeszkadza konieczność wychowywania dzieci –już 20% rodziców przyznało się, że pracowało na imprezie, w którejuczestniczył ich potomek.

What a horrific MS Office ad."Your employees spend a lot of their off time working. We think we can boost that!" pic.twitter.com/hqJct2v4WG

— JasonCross00 (@JasonCross00) kwiecień 22, 2015 Świetnie też robi się swojejedząc (27% przyznało się do pracy podczas przerwy obiadowej), alejeszcze lepiej to wychodzi wieczorem, podczas relaksu przed TV –już 44% pracuje, zerkając od czasu do czasu na duży ekran.Najdzielniejsi ze swoją pracą zasypiają. Jak poucza Microsoft,multitasking nabiera nowego znaczenia, gdy możesz pracowaćelastycznie. Do serca wzięło tosobie 27% ankietowanych, którzy pracowali (z tabletem w dłoni) już włóżku.

Nawet nie ma co tu specjalniekomentować – trudno było spodziewać się, by rozwój narzędziumożliwiających zdalną pracę mógł doprowadzić do czegokolwiek innego,jak zniszczenie barier między życiem prywatnym i zawodowym. Zaskakujetylko to, że Microsoft próbuje przedstawić tę niemającą końca pracęjako sposób na zrównoważenieżyciowych potrzeb. Czy jego korporacyjni klienci w to uwierzą?Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale taka oczywista – irozbija się bardziej o obyczaje narodowe.

… a tak go kończymy.
… a tak go kończymy.

Przykładowo w Niemczech decyzjaVolkswagena, który zdecydował się wyłączać serwery poczty i pracygrupowej po godzinach pracy znalazła naśladowców w wielu innychfirmach w tym BMW i Pumie, a w niemieckie ministerstwo pracywprowadziło wewnętrzne regulacje, które zakazują dzwonienia lubpisania e-maili do pracowników poza godzinami pracy, bez uzasadnionejkonieczności. Tymczasem w USA widać tendencję wręcz odwrotną –zapatrzone w startupowy model pracy duże firmy coraz częściejzmuszają swoich pracowników do pozostawania w biurach po godzinach,na Slashdocie nierzadko można poczytać żale osób, które pracujątygodniowo po 60 i więcej godzin. U nas w Polsce – cóż, samiwiecie, który model kapitalizmu jest nam bliższy, niemiecki czyamerykański.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.