Dzikie zwierzęta dostaną pieniądze za występy w telewizji dzięki rozpoznawaniu obrazu

Dzikie zwierzęta dostaną pieniądze za występy w telewizji dzięki rozpoznawaniu obrazu18.09.2018 10:38

Dzikie zwierzęta występują w telewizji bardzo często, a niebawem będą mogły otrzymać za to należne wynagrodzenie. Trzeba tylko określić, jakie zwierzęta występowały w programach i reklamach i jak długo były widoczne na ekranie. Ma w tym pomóc uczenie maszynowe i analiza obrazu. Projekt został zaprezentowany podczas tegorocznego festiwalu w Cannes i jest już realizowany dzięki Organizacji Narodów Zjednoczonych, firmie Finch z Australii (pomysłodawcy projektu), oraz Data61 – naukowe „ramię” rządu Australii. Inicjatywa jest realizowana pod bardzo adekwatną nazwą Lion's share („Lwia część”).

U podstaw tego projektu leży chęć ochrony dzikiej przyrody. Zwierzęta nagrane w naturalnym środowisku na potrzeby reklam „zarobią” pieniądze, które zostaną przekazane na rzecz ochrony środowiska, a w szczególności naturalnych habitatów tych konkretnych zwierząt. Lion's Share zamierza przekonać reklamodawców, by przekazali na ten cel 0,5 proc. przychodów z emitowanych materiałów, w których występuje dzikie zwierzę. Finch ma zamiar zebrać 100 milionów dolarów w ciągu najbliższych 3 lat i obiecuje pełną transparentność rozliczeń. Fundusze zostaną przekazane takim organizacjom jak Amazon Rainforest Biodiversity Monitoring. Na razie będzie działać jedynie w Australii, ale z czasem może rozszerzyć się na inne kraje.

Z technicznego punktu widzenia nie jest to proste zadanie, gdyż nie ma łatwo dostępnych danych na temat tego, w jakich materiałach występują jakie zwierzęta i jak często są one emitowane na różnych kanałach telewizyjnych. Zastosowane zostanie maszynowe rozpoznawanie obrazu, analizujące transmisje telewizyjne, a także modele SI rozpoznające konkretne zwierzęta automatycznie.

Ambasadorem Lion's share został David Attenborough, zasłużony brytyjski biolog, znany najlepiej z fenomenalnych filmów przyrodniczych. Attenborough szacuje, że zwierzęta występują w około 20 proc. reklam, ale rzadko otrzymują za to jakieś wynagrodzenie i nie mogą liczyć na wsparcie. Dzięki inicjatywie Lion's Share może się to zmienić, a dzikie zwierzęta otrzymają aktorskie wynagrodzenie, które dobrze wykorzystane może zapewnić im spokojniejsze życie.

To wyjątkowe zastosowanie sztucznej inteligencji i rozpoznawania obrazu pokazuje, jak można wykorzystać maszynowe uczenie nie dla własnego prywatnego, ale dla ogólnego dobra planety. Takie działanie nie byłoby możliwe na większą skalę bez rozwoju i dostępności SI. Choć pomysł wydaje się prosty, ze względu na ogromną ilość danych do przetworzenia nie poradzilibyśmy sobie bez komputerów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.