e-Biedronka: zakupy zamówisz w domu, ale odebrać będziesz musiał w sklepie

e-Biedronka: zakupy zamówisz w domu, ale odebrać będziesz musiał w sklepie17.11.2014 10:31

Już niedługo Biedronka powinna wprowadzić elektroniczne zakupy, obecnie trwają testy nowej usługi. Pozwoli ona na zamawianie produktów przez Internet i ich późniejszy odbiór w wybranym sklepie, dzięki temu nie będziemy musieli tracić czasu na szukanie danego towaru na półkach. Pierwsze testy mają mieć miejsce między innymi w Trójmieście.

Z informacjami o planach wprowadzenia e-zakupów mogliśmy spotkać się już w ubiegłym roku. Tomasz Suchański, ówczesny szef sieci w naszym kraju, stwierdził, że właśnie rynek elektronicznych zakupów jest przez jego firmę uważnie obserwowany. Natomiast na początku września informowaliśmy Was o tym, że w maju i czerwcu poszukiwany był menadżer do spraw e-handlu, który miałby pomóc Biedronce na nowym rynku.

Mimo iż Biedronka nadal cieszy się u nas dużą popularnością, to jej konkurencja jest naprawdę silna i już od dłuższego czasu oferuje elektroniczne zakupy. Sprzedaż produktów w Internecie prowadzą już między innymi: Tesco, Alma Market, Piotr i Paweł, czy E.Leclerc. W takiej sytuacji Biedronka musi dostosować się do rynku, zwłaszcza, że młodzi klienci coraz chętniej korzystają z nowych form zakupów.

Dodatkowo należy zauważyć, że obecnie klienci kupują w Biedronkach coraz mniej. W pierwszym kwartale 2014 roku wskaźnik LFL spadł o 2,7%. Optymistycznie przedstawia się wynik z drugiego kwartału, kiedy to wartość wzrosła, jednak był to wzrost nieznaczny (tylko o 0,3%) i wywołany przez Święta Wielkanocne. Natomiast w trzecim kwartale nastąpił powrót do wcześniejszych, niezbyt przychylnych statystyk, nastąpił kolejny spadek, tym razem o 1,3%.

Wprowadzanie sklepu internetowego mogłoby zatrzymać spadające zainteresowanie zakupami w Biedronce. Mariusz Nowak, szef sprzedaży internetowej Tesco poinformował, że aktualnie wartość zakupów spożywczych przez Internet wynosi nieco ponad 0,5 mld zł. Dodatkowo ten rynek rośnie w szybkim tempie, około 25% rocznie i już za 4 lata jego wartość ma przekroczyć 1 mld złotych. Liczby wyglądają naprawdę imponująco i Biedronka nie może pozwolić sobie na dalsze czekanie z wprowadzeniem e-zakupów.

Nowa usługa z pewnością będzie sporym udogodnieniem, w końcu nie będziemy musieli marnować czasu na szukanie produktów na pólkach. Jednak w przypadku sklepu internetowego od Biedronki mamy możliwość odbioru produktów tylko w sklepie, a konkurencja oferuje już znacznie atrakcyjniejsze usługi, chociażby w Tesco mamy możliwość dowozu zamówionego towaru do domu.

Aktualizacja

Dostaliśmy oficjalną informację dotyczącą testów sklepu internetowego. Biedronka na chwilę obecną nie przeprowadza żadnych testów. Aktualnie przygląda się zmianom zachodzącym na rynku. Wpływ na jej działania będą mieli przede wszystkim klienci oraz ich preferencje i oczekiwania. Oczywiście nie oznacza to, że w przyszłości nie zobaczy sklepu internetowego. Biedronka bierze pod uwagę możliwości jakie niesie ze sobą rozwój Internetu i obecnie pozostaje na etapie obserwacji, przygotowania narzędzi i wiedzy, które pozwolą takie projekty szybko wdrażać w przyszłości.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.