E-commerce 2007 - Polska liderem regionu

E-commerce 2007 - Polska liderem regionu01.08.2007 12:31

Zakupy przez Internet są bardziej popularne w Polsce niż wRosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie - pokazują wyniki raportu Gemius. Aż 66% polskichInternautów, którzy słyszeli o możliwości robienia zakupów on-line,skorzystało choć raz z tej szansy. W raporcie "E-commerce 2007" przedstawiono dynamikę polskiego rynkusprzedaży przez internet na tle trendów i zjawisk obserwowanych wtym sektorze w innych krajach regionu. Opracowanie prezentujezwyczaje zakupowe internautów i perspektywy rozwoju handluelektronicznego w pięciu państwach Europy Środkowo-Wschodniej: wPolsce, Rosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie. Jak wskazuje raport, zdecydowana większość Internautów w Polscezdaje sobie sprawę z możliwości robienia zakupów za pośrednictweminternetu. Wśród nich 66% przyznaje, że zdarzyło im się kupić coś wten sposób. Co trzeci internauta, który kiedykolwiek robił zakupy wsklepach lub na aukcjach internetowych, zamierza w przyszłościkupować za pośrednictwem internetu częściej niż dotychczas(36%). Jak wynika z raportu, ponad jedna trzecia (36 proc.) internautówkupujących w internecie robi to raz w miesiącu lub częściej,podobny odsetek (39 proc.) - kilka razy w roku. Magnesemprzyciągającym klientów do sklepów internetowych jest przedewszystkim dostawa do domu (63% wskazań), możliwość złożeniazamówienia o każdej porze (62 proc.) oraz oszczędność czasu (60proc.) Użytkownicy aukcji internetowych zwracają natomiast wpierwszej kolejności uwagę na niższe niż w sklepach tradycyjnychceny (72 proc.). Internauci widzą jednak również ciemne strony wirtualnych zakupów.Ponad połowa badanych internautów (52%) zgadza się zestwierdzeniem, że kupowanie w Internecie jest ryzykowne. Co więcejaż 60% respondentów kupujących na aukcjach i niemal tyle samoklientów sklepów internetowych (56%) wskazuje na trudności wynikłepodczas robienia zakupów. W przypadku Internautów kupujących w sklepach internetowych, cotrzeci badany (33%) skarżył się na zbyt długie oczekiwanie nadostawę. Co szósty respondent miał trudności ze znalezieniemwłaściwego produktu (16%), a co ósmy spotkał się z niewłaściwąobsługą (12%). W przyszłości wg badań spodziewać się możemy poszerzania oferte-sklepów, właściciele sklepów internetowych (53%) planują takżewprowadzanie nowych form reklamowych, coraz powszechniejsze mająstać się programy lojalnościowe. Według szacunków serwisu Sklepy24.pl, pod koniec 2006 r. wPolsce funkcjonowało około 2500 sklepów internetowych. Znacznączęść obrotów polskiego e-commerce - kalkulowaną w 2006 r. na około5 mld zł - stanowiły jednak przychody platform aukcyjnych, w tymzwłaszcza Allegro.pl.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.