Electronic Arts inwestuje w przyszłość

Electronic Arts inwestuje w przyszłość25.08.2005 11:55

W ostatnich miesiącach największy na świecie wydawca gierkomputerowych poczynił inwestycje w wysokości przeszło 1,8 mld USD.To kwota, jaka w tej branży jeszcze niedawno była niewyobrażalna.Logika przemawiająca za działaniami Electronic Arts jest jednakprosta: firma chce utrzymać wiodącą rolę na rynku, a perspektywyrozwoju tego sektora zrekompensują wszystkie wydatki. W grudniu EA podpisało rekordowy kontrakt z zawodową ligą futboluamerykańskiego - NFL. Za wyłączne prawa do wykorzystywania w swoichproduktach wizerunków graczy oraz innych elementów związanych zrozgrywkami ligi, firma zapłaciła 400 mln USD. Ten wydatek pozwoliłw praktyce wyeliminować konkurencyjne tytuły takich firm jakMicrosoft, Midway, Sony i Take-Two. Miesiąc później EA podpisało rekordowy, 15-letni kontrakt zesportową stacją telewizyjną ESPN. Cena wyniosła - bagatela - 800mln USD. Teraz EA ujawniło, że w ciągu ostatniego roku finansowego,który firma zamknęła 30 czerwca, na badania i rozwój wydanokolejnych 633 mln USD. Czy branża gier jest w stanie generować takwysokie wpływy, by zrekompensować te wydatki? Najwyraźniej tak. Wpływy firmy w roku podatkowym 2005 wyniosły 3,13mld USD. W ubiegłym tygodniu EA poinformowało, że po 7 dniachobecności w amerykańskich sklepach, nowa gra z serii "Madden NFL"(sprzedawana w cenie 50 USD za sztukę) znalazła już 1,7 mlnnabywców. Specjaliści oceniają, że w ciągu roku liczba ta wzrośniedo 6 mln. EA jest na dobrej drodze by zmonopolizować znaczną częśćwyjątkowo atrakcyjnego rynku gier sportowych. Jego wyjątkowośćpolega na tym, że fani co roku kupują nową odsłonę częstonieznacznie tylko zmienionej i uaktualnionej gry. Coraz częściej EA bywa nazywane "wielkim gorylem" branżyelektronicznej rozrywki. Gigantyczne dochody firmy pozwalają jejczynić inwestycje, na jakie nie mogą sobie pozwolić inni wydawcy. Aw tym sektorze wydatki przekładają się na jakość realizacji gry,przez co EA przyzwyczaja graczy do coraz wyższych standardów.Paradoksalnie ta sytuacja ma też złe strony - dominacja EA wpołączeniu z premierą nowych konsol do gier, których zaawansowaniei tak wymusi wzrost wydatków na produkcję oprogramowania, możedoprowadzić do "hollywoodyzacji" rynku. Oznacza to, że powstawaćbędą głównie wielkie, efektowne produkcje - najczęściej kontynuacjeznanych serii oraz gry oparte na licencjach filmowych isportowych. Wśród takich komercyjnych "pewniaków" może zabraknąć miejsca dlainnowacyjnych gier tworzonych przez małe studia developerskie. Dlatwórców gier, którzy nie dysponują takim budżetem jak EA, nadchodząciężkie czasy. Rynek gier jest większy niż kiedykolwiek wcześniej,ale także - coraz trudniejszy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.