Eric Schmidt o zasługach Google dla sztucznej inteligencji i błędach Apple Music

Eric Schmidt o zasługach Google dla sztucznej inteligencji i błędach Apple Music15.09.2015 16:07

Głos Erica Schmidta, w związku z jego stanowiskiem prezesa Google i sprawowanej niegdyś funkcji w zarządzie Apple'a, jest z pewnością godny uwagi w kwestiach związanych z jabłkowymi produktami i usługami. W ostatnim czasie udzielił on obszernej wypowiedzi dla BBC, w której skomentował osiągnięcia w tworzeniu sztucznej inteligencji oraz poruszył kwestię wykorzystania jej między innymi w usługach muzycznych.

Zdaniem Schmidta, ludzkość nigdy nie była tak blisko stworzenia sztucznej inteligencji, jak dziś, co trudno zakwalifikować jako szczególnie odkrywczą tezę. Podkreślił on wagę dotychczasowych osiągnięć, w których posłużył się, a jakże, przykładami usług Google wykorzystujących już choćby częściowo ten potencjał. Pionierską implementacją algorytmów uważanych dziś za sztuczną inteligencję ma być na przykład Tłumacz Google.

Dla Schmidta przejawem praktycznego (także takiego, które będzie mógł wykorzystać przeciętny użytkownik) zastosowania zaawansowanych algorytmów jest właśnie rozpoznawanie mowy. To w tej sferze osiągnięcia jego firmy mają być najbardziej imponujące – dotyczy to nie tylko wspomnianego Tłumacza, ale także rozpoznawania mowy przez asystenta Google Now. Schmidt poruszył także kwestię usług muzycznych:

Dekadę temu, aby uruchomić cyfrową usługę muzyczną trzeba było zatrudnić elitarną grupę osób wyznaczających trendy, aby wybrać najlepszą nową muzykę. Dziś lepiej zbudować inteligentny system, który potrafi się uczyć tego, co rzeczywiście słuchaczom spodoba się najbardziej i pomoże przewidywać kto i gdzie może stać się kolejną Adele.

Te przybierające w wielu aspektach mocno subiektywny ton stwierdzenia wydają się być prztyczkiem w nos dla Apple, a konkretniej usługi Apple Music i Beats 1. Dostępna tylko za pośrednictwem Apple Music radiostacja jest na dobrą sprawę całkiem tradycyjna, playlista i dygresje DJ-ów są skrajnie odległe od tego, co mogłaby zaoferować w tej materii sztuczna inteligencja. Nie przeszkodziło to pomysłowi Apple w zdobyciu szerokiej popularności na całym świecie, co ma poskutkować uruchomieniem kolejnych stacji.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.