Eric Schmidt: prawo patentowe jest okropne!

Eric Schmidt: prawo patentowe jest okropne!02.09.2011 15:00

Eric Schmidt, były CEO firmy Google, podczas konferencji Dreamforce udzielił wywiadu, w którym poruszane były najgorętsze tematy ostatnich dni. Schmidt wypowiadał się między innymi na temat przejęcia Motoroli przez Google, zrzeczenia się stanowiska CEO firmy Apple przez Jobsa i handlu patentami.

Jednym z ważnych tematów, które poruszone zostały w wywiadzie, był zakup patentów firmy Nortel Networks przez konkurentów firmy Google. Firma z Mountain View zrezygnowała z wyścigu o patenty, które miały podciąć skrzydła Androidowi w momencie, kiedy cena portfolio patentowego Nortela przekroczyła 4 miliardy dolarów. Patenty, których przydatność w obronie systemu mobilnego nie była wcale pewna, stały się zwyczajnie za drogie.

Zdaniem Schmidta system patentowy w Stanach Zjednoczonych ma sporo problemów, które mają swoje początki jeszcze w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wiele z przyznanych wtedy patentów było zbyt szerokich i teraz urzędnicy spędzają całe dnie na analizie ich treści i unieważnianiu niektórych starszych patentów. Zdaniem Schmidta najlepszą metodą na przyśpieszenie prac, jak również na ukrócenie komicznych patentowych przepychanek między firmami, jest skorzystanie z mądrości ludu.

Publiczna dostępność pełnej treści dokumentów patentowych umożliwiłaby szerokiemu gronu odbiorców zgłaszanie dokumentów mających pierwszeństwo i podważających istniejące patenty. Wizja Schmidta według obecnego amerykańskiego prawa jest nielegalna, ale Senat pracuje nad poprawką pozwalającą na lepsze finansowanie urzędów patentowych i szybsze odrzucanie oszukańczych wniosków. Wojny patentowe są zmorą twórców oprogramowania mobilnego i, zdaniem Schmidta, bardzo ograniczają jego rozwój. Nie oznacza to, że patenty nie są ważne, ale należy je uporządkować.

W tym samym wywiadzie Schmidt jeszcze raz wspomniał swoje początki w firmie Google, w której rozpoczął pracę, gdyż spodobali mu się ludzie tworzący firmę. Były CEO pochwalił się również imponującą liczbą 40 milionów użytkowników pakietu Google Apps, do których dołącza 5 tysięcy firm dziennie. Kolejny wielki sukces firmy — Android — odnotowuje 550 tysięcy aktywacji dziennie. Rynek potrzebuje konkurencyjnego systemu mobilnego dostępnego dla wielu marek urządzeń, Android właśnie taki jest.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.