Facebook bardziej eksponuje rozmowy głosowe w komunikatorze Messenger

Facebook bardziej eksponuje rozmowy głosowe w komunikatorze Messenger06.04.2014 19:46
Redakcja

Po niedawnym przejęciu bardzo popularnego komunikatora WhatsApp przez Facebooka wiele osób obawiało się, że może to zakończyć się katastrofą i utratą jednej, z bardzo ciekawych usług. Póki co świat się jednak nie zawalił, WhatsApp nie został w żaden sposób zintegrowany z siecią społecznościową, a sam Facebook raczej skupił się na swoich rozwiązaniach. Widać to chociażby w ostatniej, dosyć sporej aktualizacji komunikatora Facebook Messenger, która dopiero teraz wiele osób może uświadomić, że komunikator ten oferuje rozmowy głosowe.

Choć opcja wykonywania połączeń głosowych była dostępna już od początku ubiegłego roku, na początku była dosyć uboga. Pozwalała ona bowiem jedynie na wysłanie do odbiorcy komunikatu głosowego, ale nie stanowiła faktycznej rozmowy w czasie rzeczywistym. W efekcie trudno było mówić o jakimś szczególnie popularnym czy rozbudowanym rozwiązaniu. Sytuacja ta zmieniła się nieco później, możliwe było już wykonywanie normalnych rozmów, niemniej była to opcja zarezerwowana tylko dla niektórych krajów i ich lista była sukcesywnie rozszerzana w miarę czasu. Poza tym, sama aplikacja specjalnie nie afiszowała się faktem posiadania takiej właśnie opcji. Dopiero teraz gigant postanowił na jej szczególne promowanie. Realizowane jest to przez stosowny komunikat wyświetlany po aktualizacji, a także minimalną, a zarazem bardzo ważną zmianę w interfejsie komunikatora. W okienku rozmowy możemy zobaczyć nową ikonę, która służy do wykonywania rozmów głosowych.

Rozmowy przeprowadzane za pomocą Facebook Messengera są bezpłatne, oczywiście o ile korzystamy z połączenia Wi-Fi, w przeciwnym wypadku używany jest pakiet transmisji komórkowej i opłata jest naliczana według stawki operatora. Jakość dźwięku stoi na przyzwoitym poziomie i dla osób aktywnie korzystających z tej sieci jako medium komunikacyjnego, może to być rozwiązanie lepsze niż chociażby Skype. Facebook Messengera dla platformy Android znajdziecie w bazie aplikacji mobilnych dla naszego serwisu. Wersję dla iOS znajdziecie w iTunes, zaś dla Windows Phone w oficjalnym sklepie firmy Microsoft.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.