Facebook będzie wszędzie, nawet w pracy będziemy z niego korzystać

Facebook będzie wszędzie, nawet w pracy będziemy z niego korzystać17.11.2014 15:55

Najpopularniejszy portal społecznościowy, czyli Facebook ciągle się rozwija i wprowadza nowe funkcje. Najnowsze informacje sugerują, że portal Marka Zuckerberga szykuje nową funkcję, która powinna znaleźć zastosowanie między innymi w rozwiązaniach biznesowych.

Według informacji przedstawionych przez Financial Times, firma Zuckerberga przygotowuje nowe rozwiązanie - Facebook at Work. Pod względem działu aktualności czy komunikatora nie zobaczymy zbytnich zmian. Jednak użytkownicy dostaną nowe funkcje, które będą przeznaczone do bardziej profesjonalnych zadań, mają pojawić się profile pracy, nowe opcje związane z prywatnością oraz elementy, które umożliwią współprace nad dokumentami w czasie rzeczywistym. Z obecnej wczesnej wersji Facebook at Work możemy skorzystać z Londynie.

Facebook at Work dobrze pokazuje, że Mark Zuckerberg nie zamierza ograniczać się wyłącznie do obecnego Facebooka, który służy głównie do towarzyskich kontaktów ze znajomymi, planuje on znacznie bardziej rozszerzyć zasięg swojego portalu i wprowadzić go również do biur. Nie jest to pierwsze podejście Facebooka do tego typu rozwiązań. Wcześniej wprowadzone Docs, który powstały we współpracy z Microsoftem i miały usprawnić współdzielenie i edycję dokumentów, nie zdobyły zbyt dużej popularności. Jeśli Zuckerberg tym razem na poważnie myśli o rozszerzeniu zasięgu swojego portalu, to musi stworzyć produkt na tyle dobry, aby stanowił konkurencję chociażby dla Google Apps.

Warto też wspomnieć o decyzji dotyczącej wszystkich użytkowników portalu. Facebook planuje ograniczenie sponsorowanych postów. Ta decyzja może wydawać się dość dziwna, przecież niektórzy obawiali się, że w przyszłości może być jeszcze gorzej, że zostaniemy zalani spamem. Facebook tłumaczy, że zdecydował się na zmniejszenie tego typu postów ze względu na użytkowników. Według niedawno przeprowadzonej ankiety, w której wzięło udział sporo osób korzystających z portalu wynika, że dla nich jest on głównie platformą do kontaktu ze znajomymi. Dużą zaletą jest możliwość przejrzenia udostępnianych przez naszych znajomych postów, ale sponsorowane treści sprawiają, że w dziale aktualności robi się mały bałagan. W związku z tym twórcy Facebooka zdecydowali się na ograniczenie sponsorowanych treści. Obiecują również, że nie musimy się obawiać, posty nie zostaną zastąpione przez bardziej tradycyjne reklamy.

Nowa decyzja nie oznacza, że od teraz na Facebooku będzie mniej reklam lub w ogóle one znikną. W końcu portal musi zarabiać, a reklamy nawet z obecnym podejściem do postów sponsorowanych, nie są inwazyjne i zbytnio nie przeszkadzają podczas korzystania. Po prostu teraz strona główna będzie bardziej czytelna i najważniejsze będą na niej posty naszych znajomych.

Z pewnością ograniczenie sponsorowanych postów zaskoczyło wiele osób, przecież obecnie Facebook praktycznie nie ma żadnej konkurencji. Niby jest Google+, ale korzysta z niego znacznie mniej osób, a w porównaniu do portalu Marka Zuckerberga, ten od Google to pustynia z maksymalnie kilkunastoma postami dziennie. Jest jeszcze Instagram, ale należy on do Facebooka i nie jest jego bezpośrednim konkurentem. Można by wymienić jeszcze kilka innych portali społecznościowych, ale znaczna większość użytkowników Facebooka w ogóle o nich nie słyszała.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.