Facebook chce ułatwić zarabianie na treściach. Są zmiany dla wydawców i twórców

Facebook chce ułatwić zarabianie na treściach. Są zmiany dla wydawców i twórców07.11.2019 14:48
Facebook chce ułatwić zarządzanie i monetyzację treści, fot. Getty Images

Facebook wychodzi naprzeciw twórcom i wydawcom, chcąc ułatwić im zarabianie na autorskich treściach. Menedżer współpracy z markami jest teraz dostępny w ponad 40 krajach na świecie, w tym w Polsce i już wkrótce zostanie zaktualizowany o nowe funkcje.

Dzięki nim reklamodawcy lepiej zrozumieją skuteczność swoich kampanii. Jedną z nadchodzących nowości będzie Traffic Source Insight. To nowy sposób prezentacji danych w aplikacji dla twórców, który pomoże dokładniej śledzić treści (ich rozprzestrzenianie się na Facebooku) oraz optymalizować ustawienia, by w konsekwencji zwiększać zyski.

Nowe narzędzia ułatwiające monetyzację treści na Facebooku, źródło: Facebook.
Nowe narzędzia ułatwiające monetyzację treści na Facebooku, źródło: Facebook.

Aktualizacja będzie także dotyczyć systemu gwiazdek Facebooka. To opcja pozwalająca widzom wspierać finansowo twórców podczas oglądania transmisji na żywo.

Po zmianach, twórcy mogą skorzystać z aplikacji mobilnej, aby przeanalizować historię otrzymanych gwiazdek. Mogą również wskazać widoczny publicznie cel i tym samym zachęcać widzów do przydzielania gwiazdek, aby otrzymać ich założoną liczbę.

Aby uzyskać dostęp do Menedżera współpracy z markami, użytkownika Facebooka musi śledzić co najmniej 1000 osób (w tym co najmniej jedna nowa w ciągu ostatnich dwóch miesięcy), musi zdobyć minimum 15 tys. reakcji na posty, 180 tys. minut odtworzeń materiałów lub 30 tys. 1-minutowych odtworzeń filmów, które mają 3 minuty lub więcej.

Mobilną aplikację Facebooka można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.