Facebook jednak zbuduje wyszukiwarkę, ma misję

Facebook jednak zbuduje wyszukiwarkę, ma misję12.09.2012 13:21

Mark Zuckerberg w pierwszym od startu Facebooka na giełdzie wywiadzie opowiedział o misji, jaką ma Facebook. Jego firma nie buduje usług aby zarabiać pieniądze, ale zarabia pieniądze aby budować lepsze usługi i dąży do tego, żeby budowanie misji i budowanie biznesu posuwało się w ścisłym powiązaniu. Misją Facebooka jest oczywiście połączenie wszystkich i wszystkiego w sieć i dostarczanie narzędzi umożliwiających rozbudowywanie jej, co doprowadzi do zapewnienia internautom środowiska, w którym znajdą wszystko, co może im być potrzebne. Jednym z takich elementów, który ma pojawić się w nieokreślonej przyszłości, jest wyszukiwarka.

Plotki o tym, że Facebook chce zbudować od podstaw konkurencję dla Binga i Google, krążyły od miesięcy. Sprawa nieco przycichła kiedy na portalu społecznościowym zadomowił się Bing, ale jak się okazuje, firma Zuckerberga rzeczywiście przymierza się do stworzenia własnej wyszukiwarki i z tego pomysłu nie zrezygnowała.

Zapytany o wyszukiwarkę internetową Mark Zuckerberg powiedział, że Facebook znajduje się na wyjątkowej pozycji jako platforma dostarczająca odpowiedzi na pytania internautów. W końcu Facebook będzie musiał to zrobić. Jest nawet zespół, który nad tym pracuje. Facebook jest tu w lepszej pozycji niż jakakolwiek inna firma, która marzy o podbiciu rynku wyszukiwarką, bo już generuje mnóstwo odpowiedzi — bez wysiłku odpowiada na miliard zapytań dziennie, a ma potencjał na więcej. Osobną kwestią jest wizja Zuckerberga dotycząca wyszukiwarki i tego, czego oczekują od niej użytkownicy. Obecnie silniki dostarczają listę stron, które mogą lub nie zawierać odpowiedź na zadane pytanie i niekiedy wymagają majstrowania przy słowach kluczowych. Zdaniem Zuckerberga nie tędy droga, bo użytkownik chce zadać pytanie i dostać na nie odpowiedź bez wysiłku. W tę właśnie stronę Facebook będzie pchał ewolucję wyszukiwarek.

Żadnych terminów oczywiście nie znamy, tajemnicą jest owiany także potencjalny udział Microsoftu, który jest jednym z inwestorów Facebooka, w projekcie tworzenia wyszukiwarki przyszłości. Facebook na razie będzie korzystać z Binga, który ostatnio dorobił się możliwości wyszukiwania zdjęć w albumach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.