Facebook ma 901 milionów użytkowników

Facebook ma 901 milionów użytkowników24.04.2012 12:27

Facebook szykuje się do debiutu na giełdzie. W związku z tym firma musiała stanąć przed Amerykańską Komisją Papierów Wartościowych i Giełd (US Securities and Exchange Commission) i przedstawić swój stan. Dzięki temu do wiadomości publicznej trafiły dość imponujące statystyki firmy Marka Zuckerberga.

Facebooka odwiedziło w marcu 901 milionów aktywnych użytkowników (nie licząc bazy użytkowników Instagrama) — o 33% więcej, niż przed rokiem. Aż 488 milionów użytkowników łączy się z Facebookiem z urządzeń mobilnych, co nie powinno dziwić, gdyż Facebook wydał swoją aplikację dla każdej z liczących się platform mobilnych (niektórzy producenci integrują klienta Facebooka ze swoimi systemami lub wręcz wypuszczają urządzenia specjalnie dla Facebooka), a na tych mniej popularnych można skorzystać z mającej bardzo dobrą opinię strony mobilnej, przygotowanej w całości w HTML5. Codziennie na Facebooku pojawia się średnio 3,2 miliarda nowych komentarzy lub akcji „Lubię to!” oraz 300 milionów nowych zdjęć. Użytkownicy Facebooka zawarli tam już 125 miliardów „przyjaźni”, których wizualizacja widnieje poniżej.

Finansowo również Facebook ma się dobrze. Pierwszy kwartał bieżącego roku fiskalnego firma zamknęła z 204 milionami dolarów zysku netto. Jest to kwota mniejsza, niż rok temu, ale trzeba pamiętać, że Facebook miał ostatnio spore wydatki — na przykład kupno Instagrama. Przychody firmy wzrosły względem tożsamego okresu w minionym roku z 731 milionów do 1,06 miliarda dolarów.

Z badania przeprowadzonego na Uniwersytecie Massachusetts-Dartmouth wynika, że Facebook przyciąga nie tylko użytkowników „indywidualnych”. Coraz więcej firm rezygnuje ze swoich blogów na rzecz ściany. Pod uwagę wzięto pierwsze 500 najszybciej rozwijających się firm według Fortune. W 2010 roku połowa z tych firm aktywnie prowadziła blogi, zaś obecnie zajmuje się tym jedynie 23%. Reszta woli informować na Facebooku, co wcale nie dziwi. Wejście na bloga ulubionej firmy wymaga od użytkownika wysiłku — otwarcia nowej karty w przeglądarce, wpisania adresu lub wybrania zakładki… a Facebooka i tak czyta ponad 900 milionów osób. Ogromną popularnością cieszy się również Twitter, który pozwala wysłać w świat ważną informację niemal zerowym kosztem.

Na koniec ciekawostka dla zainteresowanych polskim Facebookiem i tym, o czym się tam pisze. Firma Sotrender i agencja PR Profeina opracowały słownik frekwencyjny polskiego Facebooka, czyli zbiór najczęściej występujących tam słów. Pod uwagę brane były najpopularniejsze (mające najwięcej fanow) strony marek i wypowiedzi zarówno administratorów, jak i użytkowników. Słownik wskazuje na to, że lubimy coś posiadać (czasownik „mieć” jest najpopularniejszy w każdej kategorii) i dzielić się linkami („http” również jest wysoko).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.