Facebook Marketplace – błękitny serwis znów chce stać się pchlim targiem

Facebook Marketplace – błękitny serwis znów chce stać się pchlim targiem03.10.2016 16:34

Opisywany już przez nas Messenger Lite to nie jedyna ważna nowość, którą podzielił się dzisiaj Facebook. Niemal równocześnie ogłoszono bowiem start Facebook Marketplace – funkcji, dzięki której serwis założony przez Marka Zuckerberga stanie się wielkim internetowym pchlim targiem.

Na razie Marketplace jest dostępny z poziomu aplikacji mobilnych na Androida i iOS-a w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii. W komunikacie obwieszczającym uruchomienie Marketplace możemy jednak przeczytać, że będzie on dostępny na całym świecie, także w przeglądarkowej wersji serwisu, w ciągu nachodzących miesięcy.

Aby wystawić przedmiot na sprzedaż wystarczy zrobić jego zdjęcie, dodać nazwę, opis i proponowaną cenę, przyporządkować odpowiednia kategorię i opublikować wpis. Będzie on automatycznie dodany do sekcji Marketplace, a Facebook zatroszczy się, aby dodatkowe zbierane dane zwiększyły widoczność wpisu wśród użytkowników znajdujących się w okolicy.

Jeżeli zaś chodzi o samo przeglądanie ofert, to otrzymujemy oczywiście wyszukiwarkę, menu przeglądu ofert ze względu na nieodległą lokalizację sprzedającego, a także dostęp do listy kategorii. Co ważne, Facebook oferuje nie tylko możliwość zakupienia przedmiotu po ustalonej przez sprzedającego cenie, ale także opcję wysłania do niego wiadomości, co oczywiście ma służyć negocjacjom.

Serwis nie będzie w żaden sposób regulował sposobu dostawy czy zapłaty – tę kwestię pozostawiono samym zainteresowanym. Za wystawianie przedmiotów nie będzie także pobierana żadna prowizja. Czy jednak Marketplace, kiedy w zasadzie każdy kraj korzysta się już najczęściej z podobnych lokalnych usług, ma jeszcze rację bytu?

To oczywiście zweryfikują użytkownicy, niemniej trzeba zaznaczyć, że nie jest to pierwsza próba Facebooka na rozbudowanie serwisu o platformę handlową. Jakiś czas temu zdecydowano przecież, aby dobrze widoczna w menu nawigacyjnym była lista grup, której członkowie samodzielnie organizują sobie transakcje. I to właśnie oddolna inicjatywa stawia przyszłą popularność Marketplace pod znakiem zapytania.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.