Facebook Messenger z generatorem spamu: dostaniemy jeszcze więcej reklam

Facebook Messenger z generatorem spamu: dostaniemy jeszcze więcej reklam10.11.2016 13:03

Facebook chcąc uczynić Messengera lepszym komunikatorem ciągle go rozbudowuje. Otrzymaliśmy już niepotrzebne nikomu funkcje wyraźnie zainspirowane Snapchatem. Niebawem zaś pojawią się wiadomości sponsorowane. Pod nazwą nowej funkcji kryją się reklamy, które powinny przekonać użytkowników, że komunikator Facebooka to jeszcze większy chłam.

Oficjalnie by zapewnić użytkownikom lepszy kontakt z ulubionymi markami, nieoficjalnie by wepchnąć jeszcze więcej irytujących reklam, Facebook zaczyna wprowadzać wiadomości sponsorowane. Teraz firmy będą mogły kontaktować się z nami bezpośrednio – wysyłając spam. Nowa funkcja Messengera kojarzy się z niechcianymi wiadomościami i telefonami z nowymi ofertami, które ponoć mają sprawić, że nasze życie stanie się lepsze.

Facebook umożliwia dobry kontakt z wybranymi markami. Z daną firmą możemy skontaktować się po prostu wysyłając do niej wiadomość. Spora część firm wykorzystuje to w celu utrzymania dobrych relacji z klientami. Nowe opcje umożliwią kontakt z użytkownikiem, także po zakończeniu rozmowy. Dzięki wiadomościom sponsorowanym będzie można wysyłać oferty, reklamy nowych produktów i inne informacje bezpośrednio do danej osoby, o ile wcześniej rozpoczęła ona rozmowę na Messengerze.

Zaletą nowej metody dostarczania reklam ma być ich personalizacja, produkty maja być dobrze dobrane do naszych preferencji. Oczywiście wszystko kosztem prywatności. Kto jednak będzie przejmował się prywatnością, skoro zakładając konto na Facebooku już dawno sprzedał sporą dawkę danych o sobie.

Wiadomości sponsorowane są wprowadzane stopniowo. Jeszcze nie zauważyliśmy ich dostępności w Polsce, ale z pewnością w końcu się pojawią. Jak już wielokrotnie wspominaliśmy, Messenger z prostego i wygodne komunikatora, zmienia się w kombajn do wszystkiego.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.