Facebook testuje nowe reklamy. Okulary przymierzymy nie wychodząc z domu

Facebook testuje nowe reklamy. Okulary przymierzymy nie wychodząc z domu10.07.2018 18:28
Facebook wprowadzi nowe reklamy z rozszerzoną rzeczywistością, depositphotos.com

Facebook jest darmowy, ponieważ zarabia na reklamach, a dzięki ogromnej bazie wiedzy o preferencjach konkretnych użytkowników, może to robić dość skutecznie. Nie powinno więc dziwić, że firma poszukuje kolejnych sposobów na zwiększenie zysków z reklam. Nowy plan obejmuje wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości.

Nowy typ reklam pojawi się na stronie głównej w News Feed (Aktualności). Na początek funkcja zostanie przetestowana przez wybrane firmy i jeśli program pilotażowy zakończy się sukcesem, to docelowo reklamy trafią do wszystkich użytkowników serwisu.

Reklamy AR jak najbardziej mogą okazać się sporym sukcesem. Po pierwsze, będą wymagały zaangażowania ze strony użytkownika. Po drugie, wszystko zostanie podane w formie atrakcyjnej i prostej minigierki. Po trzecie, będą prezentować się znacznie efektowniej od zwykłej reklamy. Przy reklamach AR pojawi się opcja Kliknij, aby spróbować, to właśnie ona będzie odpowiadać za aktywację bardziej rozbudowanej wersji reklamy z opcjami rozszerzonej rzeczywistości.

źródło: techcrunch.com
źródło: techcrunch.com

Przykładowo podczas kupowania okularów, marka Ray-Ban umożliwi opcję przejrzenia konkretnych modeli na twarzy. Całość oczywiście odbędzie się wirtualnie i zostanie wykorzystana twarz konkretnego użytkownika. Całość może wyglądać podobnie do funkcji w Snapchacie. W czasie rzeczywistym na twarz użytkownika zostaną nałożone wirtualne okulary. Z kolei ekran smartfona posłuży jako lusterko z AR. Potencjalny klient będzie mógł wybrać najbardziej pasujące okulary i następnie je kupić, klikając na link wygenerowany w reklamie. Dla wielu użytkowników Facebooka może to być świetna zabawa, ale także nowy sposób robienia zakupów.

Firma Michael Kors mogła już skorzystać z nowego rodzaju reklam. Z kolei do końca lata nową funkcję sprawdzą firmy: Sephora, NYX Professional Makeup, Bobbi Brown, Pottery Barn czy Wayfair. Z czasem to grono będzie się powiększać. Jeśli nie pojawią się większe problemy, to wprowadzenie nowych reklam jest wysoce prawdopodobne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.