Facebook wreszcie otwiera się na usługi muzyczne, choć tylko na iPhone'ach

Facebook wreszcie otwiera się na usługi muzyczne, choć tylko na iPhone'ach05.11.2015 16:29

Użytkownicy różnych usług muzycznych mogą narzekać na brak ujednoliconego protokołu pozwalającego na przesłanie utworu znajomemu korzystającemu z innego strimingu. Potrzebie dzielenia się ulubioną muzyką ze znajomymi chce wyjść naprzeciw Facebook. Do oficjalnej aplikacji na iOS-a wprowadzono funkcję, która wprowadzi nową, muzyczną formę statusu.

Od teraz użytkownicy Facebooka na mobilnych systemach Apple'a po udostępnieniu utworu z usług muzycznych Apple Music lub Spotify, zyskają możliwość podglądu. Link po opublikowaniu przyjmie formę odtwarzacza, w którym będzie można odsłuchać pierwszych trzydziestu sekund opublikowanego utworu. Dostępne jest także udostępnianie całego albumu, choć półminutowe ograniczenie obowiązuje w przypadku wszystkich zawartych na nim utworów.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));We’re introducing “Music Stories” today to enable better music discovery and sharing on Facebook. The new post format allows people to listen to previews on Facebook from Apple Music and Spotify. You can read more about it on Facebook for Media: http://media.fb.com/blog

Posted by Music on Facebook on Thursday, November 5, 2015Nowość jest istotna dla integracji serwisów społecznościowych z usługami muzycznych, jednak pozostawia ogromny niedosyt. Przede wszystkim dlatego, że została opublikowana tylko na aplikację mobilną na iOS-a. Zaletą jest poniekąd zniwelowanie ograniczeń pomiędzy użytkownikami dwóch popularnych usług, których użytkownicy będą mogli uzyskać dostęp do początkowej części utworu nawet, jeśli korzystają z innego strimingu, niż publikujący.

Frustrujący może być także fakt, że aby posłuchać całości utworu trzeba go otworzyć w serwisie, z którego korzysta publikujący post. Można byłoby się raczej spodziewać, że występujący ponad muzycznymi podziałami Facebook bardziej skupi się na multiplatformowości. Tymczasem trudno zakładać, aby powszechny sposób dzielenia się muzyką w serwisie, tj. poprzez opublikowanie linku do niejednokrotnie nielegalnego źródła z YouTube, przestał być w najbliższym czasie aktualny.

Oczywiście facebookowa nowość i tak powinna zostać ciepło przyjęta przez użytkowników usług muzycznych opartych na strumieniowaniu. Niemniej na bardziej ujednolicony model czy nawet protokół wymieniania się muzyką ze znajomymi, który zmarginalizowałby ograniczenia wynikające z zaciętej konkurencji pomiędzy muzycznymi usługami, przyjdzie nam pewnie jeszcze długo poczekać.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.