Firmy motoryzacyjne powinny dołączyć do The Linux Foundation. Właśnie zrobił to Hyundai

Firmy motoryzacyjne powinny dołączyć do The Linux Foundation. Właśnie zrobił to Hyundai05.01.2019 16:13

Koncerny motoryzacyjne, które chcą obecnie oferować nowoczesne samochody, mają znacznie trudniejsze zadanie. Nie mogą bowiem skupiać się wyłącznie na silniku, zawieszeniu czy układzie kierowniczym. Coraz ważniejsze staje się oprogramowanie. W związku z tym, Hyundai dołączył do The Linux Foundation.

Tworzenie własnego oprogramowania, a także wszystkich rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, nawigacji czy systemu infotainment to dodatkowe, często naprawdę spore koszty dla producentów samochodów. Nie powinno więc dziwić, że koncerny decydują się na projektowanie wspólnych rozwiązań, a także sięgają po już gotowe produkty. Ostatnio dowiedzieliśmy się, że w samochodach Audi zostanie zastosowany nowy procesor Samsunga. Natomiast w BMW serii 7, czyli luksusowej limuzynie, prezes siedzący z tyłu otrzymuje tablet Samsunga działający pod kontrolą Androida. Podobnych przykładów jest mnóstwo i patrząc na obecny rozwój motoryzacji, wspólne tworzenie rozwiązań będzie coraz częstszym zjawiskiem.

fot. Hyundai
fot. Hyundai

Hyundai zdecydował się sięgnąć po rozwiązania open source, które mogą w przyszłości zostać zastosowane w samochodach południowokoreańskiego koncernu. Firma dołączyła do The Linux Foundation i do organizacji non-profit Automotive Grade Linux (AGL). Jak już wcześniej wspomniałem – firmy motoryzacyjne w kwestii nowych systemów coraz częściej decydują się na współpracę. Jedną z organizacji, która zrzesza producentów, jest właśnie AGL. Należy już do niej kilka firm – Toyota, Ford, Honda i Suzuki, a także od teraz Hyundai. Ponadto, w jej skład wchodzą firmy Intel, Nvidia i LG. Wspólnie pracują m.in. nad rozwojem otwartego oprogramowania do systemów infotainment.

Paul Choo, wiceprezes i dyrektor Centrum Technologii Infotainment w Hyundai, powiedział, że otwarta współpraca jest niezbędna, jeśli firma chce urzeczywistnić wizję połączonego samochodu. Trzeba przyznać, że faktycznie producenci powinni zdecydować się na współpracę. Samochody, które już teraz mogą być ciągle podłączone do internetu, powinny móc ze sobą rozmawiać, niezależnie od marki. Niestety, sytuacja nie wygląda tak dobrze, nawet pomiędzy pojazdami należącymi do tego samego koncernu. Szkoda, bowiem możliwość wymiany informacji niesie ze sobą sporo korzyści, a także poprawia bezpieczeństwo. Przykładowo, komputer w nowym Passacie mógłby odebrać informację od czujników, że na danym odcinku jest ślisko. Następnie taką informację mógłby wysłać do innych samochodów, aby ostrzec pozostałych kierowców.

Dołączenie kolejnych firm do The Linux Foundation i Automotive Grade Linux (AGL) może przynieść korzyści, które jak najbardziej będą odczuwalne dla kierowców. Nie chodzi o stworzenie jednego wspólnego oprogramowania, która będzie stosowane w każdym samochodzie. Celem powinno stać się zaprojektowanie wspólnych kanałów wymiany informacji między samochodami, co powinno przełożyć się na bezpieczeństwo, komfort i może przybliżyć nas do autonomicznych pojazdów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.