Samsung Exynos Auto – procesor obsługujący sześć ekranów. Pojawi się w nowych Audi

Strona główna Aktualności

O autorze

Postępująca komputeryzacja samochodów sprawia, że koncerny motoryzacyjne coraz częściej nawiązują współpracę z dużymi firmami IT. Podobnie jest w przypadku Audi i Samsunga. Południowokoreański producent pokazał bowiem nowy procesor, który trafi do niemieckich samochodów.

Exynos Auto V9 należy do zupełnie nowej linii procesorów, które będą projektowane z myślą o wykorzystaniu w nowoczesnych samochodach. Stanie się on sercem systemu infotainment, który będzie montowany w nowych modelach aut z Ingolstadt w 2021 roku.

Samsung podaje, że Exynos Auto V9 to potężny procesor zaprojektowany do zaawansowanych systemów infotainment, które wyświetlają informacje na wielu wyświetlaczach. Co ciekawe, stosowanie kilku ekranów w przypadku Audi nie jest nowym rozwiązaniem. Nowe Audi A8, a także A7, A6 i Q8 posiadają już system, który zbudowany jest z aż trzech ekranów – wirtualny kokpit, a także dwa główne ekrany umieszczone na środku deski rozdzielczej.

Nowy procesor wytwarzany jest w technologii 8 nm. Zbudowany jest z wydajnych rdzeni Cortex-A76 i układu graficznego ARM Mali G76 GPU, układu premium audio HiFi 4, jednostki NPU (Neural Network Processing Unit), a także obsługuje Automotive Safety Integrity Level (ASIL) w standardzie ASIL B. Ponadto, procesor wspiera szybką i energooszczędną pamięć LPDDR4 i LPDDR5 DRAM.

Exynos Auto V9 obsługuje jednocześnie do sześciu wyświetlaczy i do dwunastu podłączonych kamer. Wspiera zarówno ekrany, które znajdą się na przodzie i są przeznaczone dla kierowcy, jak i ekrany dla pasażerów siedzących z tyłu. Przetwarzaniem danych zajmuje się osiem rdzeni, które taktowane są zegarem do 2,1 GHz. Ma to zapewnić płynną pracę oprogramowania, co jest niezwykle ważne w samochodach. Ponadto, wydajność może pozytywnie wpłynąć na odczucia premium, które powinny być oferowane przez drogie samochody Audi.

Zastosowany układ NPU będzie wspomagał pracę m.in. usługi cyfrowego konsjerża, która ma inteligentnie zarządzać bezpieczeństwem i spersonalizowanym środowiskiem jazdy. Ponadto, dzięki szybkiemu przetwarzaniu danych, NPU może zajmować się takimi zadaniami, jak rozpoznawanie twarzy, mowy i gestów.

© dobreprogramy