Francuzi chcą, by Google utrzymywał prasę

Francuzi chcą, by Google utrzymywał prasę08.01.2010 13:02

Francuski rząd zastanawia się, czy nie wprowadzić specjalnego podatku od reklam w Internecie. Największe firmy (czytaj: Google) płaciłyby składkę, co pozwoliłoby na dotowanie mediów, które najbardziej ucierpiały przez pojawienie się globalnej sieci.

Nowe technologie dostępne w Internecie to nie tylko ogromne ułatwienia dla zwykłych ludzi, ale także poważne zagrożenie dla mediów dotychczas istniejących na rynku. Jak wiadomo, najbardziej na pojawieniu się Sieci ucierpiały gazety, które notują stały spadek czytelników. Internet zapewnia dużo szybsze i przede wszystkim darmowe informacje, po które w dodatku nie trzeba wychodzić do kiosku. Zdaniem francuskiego rządu beneficjenci nowych technologii powinni pomóc tradycyjnym mediom - na przykład płacąc pieniądze za reklamy zamieszczane w Internecie.

Według specjalnego raportu przygotowanego przez ministerstwo kultury, firmy takie jak Google, Yahoo, Facebook, AOL, a także Microsoft powinny "zrzucić się" na tradycyjne media i rocznie płacić około 20 milionów euro. Dotyczyłoby to także firm, które nie mają swoich placówek we Francji. Kryterium byłyby reklamy internetowe kierowane do francuskiego odbiorcy. Podatek miałby wspierać nie tylko prasę, ale także muzyków, wydawców książek i twórców filmowych.

To tylko część propozycji. W 69-stronicowym dokumencie można znaleźć również takie pomysły, jak subsydiowanie muzyki online, wspieranie digitalizacji książek, a także wprowadzenie specjalnych licencji na sprzedaż piosenek przez Internet. To ostatnie miałoby zapewnić bezpośrednie dochody dla muzyków, którzy zgodziliby się na udostępnienie swoich utworów w Sieci.

Główny zainteresowany, czyli Google, wypowiada się - jak można było przypuszczać - dość chłodno o pomysłach francuskiego rządu. Wprawdzie Oliver Esper z paryskiej placówki firmy popiera współpracę na rzecz kultury, to jednak płacenie konkretnych pieniędzy nie przypadło mu go gustu. Jego zdaniem lepiej jest wprowadzać nowe rozwiązania, niż pogłębiać rozdźwięk między tradycyjnymi, a internetowymi mediami, do czego może prowadzić wdrożenie podatku.

Francuski rząd od dłuższego czasu wykazuje spore zainteresowanie Internetem. Jakiś czas temu głośno było o ustawie, która miała uderzyć w piratów internetowych. Kolejny pomysł to opodatkowanie firm działających w Sieci. Nie wiadomo jednak, czy zostanie on zrealizowany, raport ministerstwa kultury nie został bowiem jeszcze zatwierdzony przez rząd Nicolasa Sarkozy’ego. Prace nad nowym prawem najprawdopodobniej potrwają jeszcze przez kilka najbliższych miesięcy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.