Freemium generuje 98% zysku ze sprzedaży gier i aplikacji na Androida

Freemium generuje 98% zysku ze sprzedaży gier i aplikacji na Androida25.06.2014 18:05
Tomek Kondrat

Konferencja Google I/O dopiero nabiera rozpędu. Prawdziwe doniesienia mieszają się z dużo częstszymi spekulacjami dotyczącymi Androida oraz innych usług Google. W ramach przygotowań do konferencji, serwis App Annie przedstawił bardzo dokładny raport dotyczący sprzedaży gier i aplikacji w Sklepie Google Play. Wyniki są nadzwyczaj zaskakujące.

Z osiemnastostronicowego dokumentu wynika, że 98% dochodu ze sprzedaży aplikacji stanowią zakupy wewnątrz aplikacji, czyli tzw. freemium. Aplikacje takie są dostępne do pobrania za darmo, ale żeby odblokować niektóre funkcje, potrzebna jest opłata. Przykładami freemium są np. gra Clash of Clans, w której wykupuje się kamienie przyspieszające bardzo powolną rozgrywkę. Praktyki takie znalazły się nawet pod lupą Komisji Europejskiej.

Wzrost popularności aplikacji na Androida
Wzrost popularności aplikacji na Androida

Raport ujawnia, że przez ostatni rok Google posiadało niemal 800 tysięcy aplikacji w swoim sklepie. Liczba ta została powiększona o 200 tysięcy w zaledwie sześć miesięcy. Na chwilę obecną w Sklepie Google Play znajduje się 1,5 miliona aplikacji i gier, z czego znacząca większość to aplikacje freemium. Czasy, kiedy to aplikacje dzieliły się tylko na bezpłatne i płatne, powoli przechodzą do lamusa.

Z dalszej części raportu wynika, że państwem, w którym kupuje się najwięcej aplikacji, nie są Stany Zjednoczone, a... Japonia. USA zajmuje drugie miejsce, a podium uzupełnia kolejne azjatyckie państwo – Korea Południowa. Podążając za stereotypami, można by sądzić, że to gry dominują wśród ściąganych aplikacji. Nic bardziej mylnego. Użytkownicy Androida z Kraju Kwitnącej Wiśni wybierają gry tylko w 40% przypadków. Przynoszą one natomiast 90% dochodów, które generuje Sklep Google Play.

Strategia freemium wydaje się być skuteczną metodą, gdyż daje użytkownikom możliwość przetestowania aplikacji przed zakupem i zwiększa prawdopodobieństwo ewentualnego zakupu. Zainteresowanych raportem odsyłamy do serwisu App Annie, gdzie można zgłosić swoje zainteresowanie poprzez specjalnie przygotowany formularz.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.