Gadu-Gadu wraca do życia. Rusza kampania "Rozpalmy GG!"

Gadu-Gadu wraca do życia. Rusza kampania "Rozpalmy GG!"21.03.2023 13:20
Gadu-Gadu powraca
Źródło zdjęć: © Pexels

O Gadu-Gadu wiele osób już dziś nie pamięta. Kiedyś totalny dominator polskiego rynku komunikatorów internetowych, dziś aplikacja zepchnięta na boczny tor przez światowych gigantów. Właściciele marki chcą jej dać nowe życie.

Gadu-Gadu ma znów się rozwinąć. Właśnie ruszyła kampania "Rozpalmy GG!", której celem jest przywrócenie blasku dobrze znanemu starszym internautom komunikatora. Pomóc w tym przedsięwzięciu mają właśnie użytkownicy, którzy zostali zaproszeni do współpracy przez właścicieli GG.

Fintecom, właściciel Gadu-Gadu ma ciekawy pomysł na "rozpalenie" GG. Najnowszy pomysł na rozwój aplikacji zakłada wykorzystanie finansowania społecznościowego. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, rozwój i utrzymanie Gadu-Gadu kosztował spółkę w ostatnich latach kilka milionów złotych. Teraz dorzucić mają się do tego użytkownicy, którzy będą mogli zostać współwłaścicielami marki GG, przez możliwość nabycia akcji firmy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić smartwatch Huawei Watch D?

Firma Fintecom chwali się nowościami, które wprowadzono już do aplikacji Gadu-Gadu. Chodzi tu m.in. o wdrożenie profili publicznych, firmowych, galerii czy angielskiej wersji aplikacji. Fundusze pozyskane w ramach croudfundingu mają przynieść kolejne ważne zmiany.

Najważniejszą ma być gruntowne przepisanie komunikatora. Ponadto Gadu-Gadu ma oferować możliwość prowadzenia rozmów audio-wideo na wszystkich platformach i szyfrowanie end-2-end. W planach jest też ekspansja GG poza Polską, choć to nasz rynek ma być rzecz jasna najważniejszy. Jak podają twórcy w komunikacie: "tutaj chcemy odbudować komunikator i wokół niego udostępnić również wygodne płatności".

Obecnie w ramach kampanii "Rozpalmy GG!" można zapisać się do listy osób zainteresowanych inwestycją w GG wraz z zadeklarowaną orientacyjną kwotą, którą chce się zainwestować w projekt. W przyszłości osoby, które zapiszą się do listy lub zasubskrybują powiadomienia dotyczące projektu w aplikacji GG, będą otrzymywać powiadomienia na temat dalszego rozwoju całej inicjatywy. Szczegóły na temat możliwości zainwestowania w GG dostępne są na dedykowanej stronie z opisem projektu.

Co sądzicie o pomyśle "wskrzeszenia" Gadu-Gadu i ponownego rozpropagowania go wśród użytkowników? Aplikacja zdecydowanie nie radzi sobie najgorzej - twórcy podają, że obecnie korzysta z niej 0,5 mln użytkowników miesięcznie - ale daleko jej do konkurencyjnych aplikacji. Jak podawały Wirtualne Media - w styczniu 2022 r. z Messengera korzystało blisko 23 mln polskich internautów, z WhatsAppa 16, a Discord gromadził blisko 8 mln osób. Czy projekt "rozpalenia" GG się powiedzie?

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.