GC'08: H.A.W.X.

GC'08: H.A.W.X.27.08.2008 10:21

Na Games Convention w Lipsku wparowaliśmy na pokaz Tom Clancy’s H.A.W.X. znając produkcję z tych kilkunastu wypuszczonych do sieci zrzutów ekranu oraz w sumie bardzo niewielu filmowych zwiastunów ujawnionych dotąd. Szczerze powiedziawszy nastawialiśmy się na bezstresową strzelarkę w stylu arcade, co sugerowały chociażby jakieś dziwne „bramki” w których poruszał się w powietrzu samolot. Jakie było nasze zdziwienie oraz naturalnie radość, że w H.A.W.X. można ciąć trochę także jak w rasowy symulator lotu.

Nie ma się co oszukiwać - co z miejsca się liczy, bo rzuca w oczy, to grafika i tutaj nowa podniebna produkcja Ubisoftu wypada wybornie. Samoloty prezentują się wizualnie niezwykle realistycznie, choć większe wrażenie robią jednak majaczące w gdzieś w dole równiny, góry, miasta. Wiecie jak to zazwyczaj w latankach jest – jeśli z daleka miód, to z bliska wszystko zawsze rozmazane i czujka w akcję przez to spada. H.A.W.X. na szczęście korzysta z wysokiej rozdzielczości autentycznych zdjęć satelitarnych, co z miejsca przekłada się na głębszy klimat. Niestety teren generowany jest po części na podstawie odcieni fotek, także miejscami rzecz nie wypada do końca naturalnie. Ale ogólnie jest nieźle.

Do dyspozycji dostaniemy 50 szczegółowo odwzorowanych samolotów z całego świata (w tym rosyjskie, amerykańskie, czy francuskie). Będą to modele tak klasyczne (od połowy zeszłego wieku), jak i najnowsze cuda techniki. Każdy „powietrzny bolid” charakteryzuje się trzema głównymi cechami: szybkością, łatwością manewrowania oraz jakością pancerza. Ponadto poszczególne samoloty mają swoje indywidualne zdolności, zwane przez autorów po prostu „częściami” – tutaj wpadają takie elementy jak flary mylące rakiety przeciwnika, ale również dodatkowe silniki umożliwiające podejście do celu pod bardziej niebezpiecznym kątem. Jest tego naprawdę sporo, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie. A jak nie to cóż – szykowane są płatne paczki z kolejnymi nowymi podniebnymi śmigaczami.

[break/]Co ciekawe, fabuła Tom Clancy’s H.A.W.X. zazębia się zarówno z nadchodzącym Endwarem, jak i mamy jedną misję znaną z Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Ten tak zwany początkowy „flashback” rozgrywa się w Meksyku i ukazuje z powietrza zmagania, które kojarzymy doskonale z działań naziemnych – w końcu braliśmy w nich udział. Później akcja przeskakuje do 2014 roku, kiedy to już jako eks-członek tytułowego High Altitude Warfare X, (specjalnej jednostki Stanów Zjednoczonych) dołączamy do prywatnej firmy wojskowej, by dla niej wykonywać misje w Afryce, Afganistanie, na Środkowym Wschodzie, a później także w Południowej Ameryce i Ameryce ogólnie. To tutaj właśnie pojawią się nawiązania do najnowszej głosowej strategii Ubi.

Na prezentacji w Lipsku pokazano nam misję, podczas której należało chronić rafinerię przed atakami przeciwnika. Najpierw trzeba było rozprawić się z wrażymi jednostkami latającymi, jako że poruszały się one zwyczajnie szybciej od pojazdów naziemnych. Kierowany samolot może śmigać w dwóch trybach. Z włączonym wspomaganiem widzimy go od tyłu z bliska, mamy dostęp do mapy oraz różnorakich najważniejszych wskaźników, ale sterowni idealnie nie jesteśmy – skręca się dość powoli. Dwukrotne wduszenie spustu wyłącza pomoc, kamera wtedy odjeżdża, HUD znika, za to mamy pełniejszą kontrolę nad naszymi poczynaniami. Przydaje się w sytuacjach kryzysowych, np. gdy wróg wysłał na nas już rakiety. A pamiętacie wspomniane dziwne bramki w powietrzu? Wyliczają nam idealny kąt podchodzenia do pojedynczego, namierzonego celu. Zmyślna ta technologia.

Gra ukaże się w początkach 2009 roku na Xboksa 360, PS3 (będą trofea) oraz PC. Podstawa multi to drużynowy deathmatch, otrzymamy od razu 16 środowisk do wspólnego oblatania. Będzie także tryb współpracy do 4 graczy równocześnie – acz z każdym kolejnym dołączonym żywym pilotem wzrośnie naturalnie stopień trudności rozgrywki. Doświadczenie zdobyte w trybie dla pojedynczego gracza sumuje się z tym nagromadzonym online, więc tutaj jest wyjątkowo wygodnie. Zanim gra powędruje do sklepów konsolowcy dostaną na pewno wersję demo H.A.W.X.. A naprawdę warto będzie tytuł sprawdzić – już teraz hula w stałych 60 klatkach na sekundę. Do zobaczenia w przestworzach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.