George Floyd Challenge, czyli kolejna, tym razem idiotyczna zabawa internautów

George Floyd Challenge, czyli kolejna, tym razem idiotyczna zabawa internautów05.06.2020 14:10
fot. Twitter (Dave Vescio)

Internet widział już dziesiątki łańcuszków z wyzwaniami. Czasem mają one naprawdę szczytny cel, jak popularne ostatnio w Polsce #hot16challenge2, w ramach którego gromadzono fundusze na walkę z pandemią COVID-19. Nie brakuje jednak zarazem pomysłów kontrowersyjnych; głupawych, albo wręcz idiotycznych. Oto przykład – #GeorgeFloydChallenge.

Nowa zabawa narodziła się w Wielkiej Brytanii – pisze Business Insider. Wyzwanie polega na wykonaniu zdjęcia przedstawiającego osobę dociskającą kolanem do ziemi głowę innej osoby.

Jest to oczywiste nawiązanie do historii 46-letniego George'a Floyda, który 25 maja w taki właśnie sposób został zamordowany przez funkcjonariusza policji w Minneapolis, USA. Rzeczona tragedia stała się bezpośrednią przyczyną zamieszek w całych Stanach Zjednoczonych. Tymczasem brytyjska młodzież zalewa serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok dyskusyjnymi żartami na jego temat, zauważają media.

Co szczególnie szokujące, jak dokumentują dostępne w sieci zdjęcia, w wydarzeniu biorą udział nie tylko nastolatki, ale także osoby bardziej dojrzałe, w tym matki z małymi dziećmi. Policja informuje o zatrzymaniu w szkockim Fife 26-latka, który w ramach #GeorgeFloydChallenge opublikował co najmniej jedno zdjęcie. Ujęto ponadto dwóch młodzieńców w wieku 18 i 19 lat na terenie północnej Anglii. Wszyscy zatrzymani czekają na postawienie zarzutów.

Giganci społecznościowi, z Facebookiem i Twitterem na czele, już zapowiedzieli, że uczestnicy #GeorgeFloydChallenge będą w ramach dostępnych narzędzi karani. Kolektywnie zadeklarowali usuwanie postów, a w skrajnych przypadkach całkowitą blokadę kont.

Przesuwając granicę ludzkiej głupoty

To nie pierwszy przypadek na przełomie ostatnich miesięcy, gdy użytkownicy mediów społecznościowych, delikatnie mówiąc, wykazują się brakiem pomyślunku. W marcu internetowa celebrytka Ava Louise, mająca ponad 160 tys. obserwujących na Instagramie, próbowała zainicjować łańcuszek polegający na lizaniu muszli klozetowej. Jak tłumaczyła, chciała w ten sposób pokazać, że nie należy obawiać się choroby COVID-19. Na szczęście do wyzwania Louise przyłączyli się tylko nieliczni, a pomysł umarł śmiercią naturalną.

Teraz jednak mówimy o zdecydowanie większej skali zjawiska. Na tyle dużej, że zaangażowane zostały brytyjskie służby porządkowe, jak również przedstawiciele poszczególnych platform społecznościowych. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nikt nie zdecyduje się na sprowadzenie tego absurdu do Polski.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.