Gmail dostaje nowy interfejs. Wciąż możesz z niego zrezygnować

Gmail dostaje nowy interfejs. Wciąż możesz z niego zrezygnować29.06.2022 07:37
Gmail dostaje nowy interfejs
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Gmail otrzymuje nowy, "zintegrowany" interfejs, który zapowiedziano w lutym tego roku. Chociaż dotychczas niektórzy mogli go na życzenie włączyć, teraz zostanie automatycznie aktywowany u części użytkowników Gmaila, a na życzenie będzie można z niego tymczasowo zrezygnować.

Google stawia kolejny krok na drodze do wdrożenia odświeżonego wyglądu Gmaila u wszystkich użytkowników. Realne terminy są jednak wyraźnie inne od tych deklarowanych w lutym. Wówczas zapowiadano, że do końca drugiego kwartału 2022 roku nowy interfejs będzie już aktywny u każdego użytkownika Gmaila bez możliwości rezygnacji. Praktyka pokazała, że zmiany wprowadzane są dużo wolniej.

Z najnowszego wpisu na blogu dowiadujemy się, że Google dopiero co przeszedł do fazy testowego uruchamiania nowego wyglądu Gmaila u wybranych użytkowników. Osoby sceptycznie nastawione do zmian, wciąż mogą zajrzeć do ustawień, by cofnąć wdrożenie nowego interfejsu i tymczasowo wrócić do "starego". Warto jednak przypomnieć, że według pierwotnych założeń, na takim etapie mieliśmy być już w kwietniu, w dodatku w przypadku wszystkich, a nie wybranych użytkowników Gmaila.

[1/2] Nowy, zintegrowany interfejs Gmaila, Źródło zdjęć: © Google
[2/2] Nowy, zintegrowany interfejs Gmaila, Źródło zdjęć: © Google

Nowy wpis na Blogu Google'a to "zaktualizowany harmonogram" wprowadzania zmian w Gmailu, ale w nim nie wspomina się już w ogóle (nie mówiąc o dacie) o docelowym wdrożeniu nowego interfejsu u każdego. Data pozostaje więc tajemnicą, ale można być niemal pewnym, że prędzej czy później nowy interfejs zobaczy każdy użytkownik Gmaila, a możliwość jego wyłączenia po prostu zniknie.

Odświeżony Gmail nie powinien jednak odstraszać. Jak widać na zrzutach ekranu, twórcy postawili przede wszystkim na uproszczenie leciwego już interfejsu, w tym czytelniejszą integrację z Google Chat, Spaces i Meet. Google dodaje, że choć automatyczne włączanie nowego interfejsu Gmaila u wybranych użytkowników rozpoczęło się 28 czerwca, etap ten może potrwać 15 dni lub nawet dłużej. W praktyce oznacza to, że u niektórych zmiany mogą zajść dopiero za ponad dwa tygodnie.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.