Gmail: importowanie, eksportowanie i przekazywanie poczty i kontaktów

Gmail: importowanie, eksportowanie i przekazywanie poczty i kontaktów04.08.2017 18:30

Korzystanie z wielu kont pocztowych, przełączenie się pomiędzy nimi i zarządzenia różnymi skrzynkami pocztowymi nie należy do najwygodniejszych. Owszem można skorzystać z klienta pocztowego, ale również można wszystko przenieść do jednej poczty, tak by mieć dostęp do niej z każdego komputera podłączonego do Internetu. Takie rozwiązanie sprawia także, że nie musimy korzystać z innych interfejsów oferowanych przez różne usługi.

Do poczty na Gmailu można podpiąć różne konta. Pozwala na to importowanie i przekierowywanie wiadomości z innych skrzynek, odpisywanie czy także wysłanie nowych e-maili, wykorzystując drugi adres jako alias. Nie jesteśmy ograniczeni wyłącznie do innych kont Google, podpiąć możemy także konto na Outlooku czy Yahoo. Proces nie jest skomplikowany, wystarczy poświęcić kilka minut.

Importowanie kontaktów

Różne konta pocztowe, to między innymi różne listy kontaktów. W przypadku Gmaila można w łatwy sposób pobrać kontakty z poprzedniego konta lub z używanych kont na innych pocztach. Jeśli chcemy pobrać wyłącznie kontakty, bez pozostałej zawartości drugiej skrzynki, należy:

Jeśli chcemy zaimportować kontakty z drugiego konta na Gmailu, to:

Jeśli chcemy wyeksportować kontakty z konta Google (potrzebne m.in. by móc je później zaimportować):

Importowanie poczty i kontaktów

Do skrzynki pocztowej na Gmailu możemy pobrać wiadomości z innych kont, zarówno z Gmaila, jak i innych obsługiwanych skrzynek. Z popularnymi usługami nie powinno być żadnego problemu. W celu zaimportowania wiadomości, musimy:

Wysyłanie e-maili z innego adresu lub aliasu

Gmaila możemy wykorzystywać także do wysyłania wiadomości z innych kont. Dodać możemy inne skrzynki pocztowe z Gmaila lub te konkurencyjne, w tym Outlooka oraz adresy w domenie naszej firmy czy szkoły. W tym celu należy:

W powyższej instrukcji możemy zdecydować czy dodany adres e-mail ma być traktowany jako alias. Jeśli zaznaczy, że tak, to wiadomości wysyłane na adres określony w ustawieniu Wyślij pocztę jako pojawiają się jako nieprzeczytane w skrzynce odbiorczej. Pełną listę różnic znajdziecie tutaj.

Sprawdzanie poczty z innych kont

Mając różne skrzynki pocztowe, rozsiane po różnych konkurencyjnych usługach, sprawdzanie poczty staje się niekomfortowe. Można tą czynność jednak uprościć, wystarczy Gmail i dostępne w nim ustawienia. Zacznijmy więc od dostępnych opcji:

  • Pobieranie wszystkim wiadomości, zarówno tych starych oraz nowych. Jak podaje Google: wybierz te opcję, jeśli nadal korzystasz z innego adresu pocztowego, w tym z innego adresu Gmaila. Nowe wiadomości mogą być wyświetlane z niewielkim opóźnieniem.
  • Pobieraj tylko stare wiadomości (czyli tylko te stare). Google uważa, że: wybierz tę opcję, jeśli zamiast innego konta od niedawna korzystasz z Gmaila.
  • Przekazuj dalej tylko nowe wiadomości (czyli tylko nowe). Google twierdzi, że tę opcję mamy wybrać jeśli chcemy od razy widzieć nowe wiadomości

W celu zaimportowania wszystkich, zarówno starych, jak i nowych wiadomości z innego konta pocztowego należy:

W celu zaimportowania wyłącznie starych wiadomości, należy wykonać identycznie czynności jak w przypadku zwykłego importowania poczty, należy jednak odznaczyć jedno pole:

Jeśli nie chcemy już pobierać treści z drugie konta:

Automatyczne przekazywanie wiadomości z Gmaila na inne konto

Na inny wykorzystywany adres e-mail możemy przekazywać wszystkie nowe wiadomości. Druga możliwość to przekazywanie wyłącznie wiadomości określonego typu. Oczywiście wiadomości, które trafią do spamu, nie zostaną przekazane w ogóle.

Nie zawsze chcemy otrzymywać wszystkie wiadomości. Przykładowo na drugi adres e-mail chcielibyśmy dostawać wyłącznie wiadomości od szefa, których temat to „wypłata”, a dodatkowo zawierają słowa „wpłynęła na konto” i załącznik. Pokażemy teraz jak to zrobić.

W ten sposób przejmujemy pełną kontrolę nad tym, jakie wiadomości mają pojawiać się w gmailowej skrzynce, czy też jakie mają być z niej przekazywane. Macie jakieś własne sposoby na radzenie sobie z pocztą na wielu kontach? Jeśli tak, zachęcamy do podzielenia się nimi w komentarzach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.