Google AdWords rezygnuje z Flasha – HTML5 coraz bardziej popularny

Google AdWords rezygnuje z Flasha – HTML5 coraz bardziej popularny26.02.2015 17:24

Rezygnacja z osadzania na stronach internetowych obiektów stworzonych we Flashu jest coraz częściej zauważalną tendencją. Dotyczy to także działań na dużą skalę, czego najwyraźniejszym przykładem jest oczywiście domyślny odtwarzacz w serwisie YouTube w całości napisany w HTML5. Wśród liderów branży IT Google zdaje się być w tej kwesti pionierem – z Flasha na rzecz HTML5 migruje także platforma AdWordsDecyzja o migracji dotyczy usługi reklamowej Google AdWords. Od wczoraj trwa proces konwersji flashowych reklam w AdWords do HTML 5. Odbywa się ona w pełni automatycznie, objęte zostaną nią zarówno już istniejące, jak i nowe kampanie. Skonwertowane zostaną wszystkie pliki flash, niezależnie od tego czy zostały zaimportowane przez AdWords, AdWords Editor czy też w inny sposób. Migracji nie da się zatem w żaden sposób uniknąć.

Głównym powodem takiej decyzji jest możliwość wyświetlania kampanii reklamowych na wszystkich przeglądarkach w większej liczbie urządzeń, gdyż użytkownik zobaczy reklamę niezależnie od tego czy posiada one zainstalowaną wtyczkę flash. Jest to szczególnie ważne w przypadku urządzeń mobilnych – Google w ten sposób powiększa zasięg kampanii o wszystkich użytkowników, których smartfony lub tablety nie wyświetlają plików SWF.

Można przyjąć, że popularność rozwiązań opartych HTML5 w najpopularniejszych aplikacjach i usługach będzie rosła. W porównaniu do Flasha mają one być szybsze, stabilniejsze i kompatybilne z większą ilością urządzeń. W opozycji do tych argumentów może stać popularność firefoksowego rozszerzenia YouTube Flash Player, o którym pisaliśmy tydzień temu. Od tego czasu program przywracający flashowy odtwarzacz na YouTube został pobrany kolejne 25 tysięcy razy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.