Google bada ”wrażliwe tematy”. Chcą dostarczać więcej pozytywnych treści

Google bada ”wrażliwe tematy”. Chcą dostarczać więcej pozytywnych treści24.12.2020 11:05

Agencja Reutera wytyka Google’owi zbytnie koncentrowanie się nad dostarczaniem użytkownikom pozytywnych treści. Czyżby gigant stracił obiektywność? Co jest tego powodem?

Według Reutersa, Google od zeszłego roku wdrożyło dodatkowe kontrole dotyczące wrażliwych tematów. Wśród nich znalazły się takie frazy, jak: "przemysł naftowy, Chiny, Iran, Izrael, COVID-19, bezpieczeństwo domowe, ubezpieczenia, lokalizacja, religia, pojazdy autonomiczne, telekomunikacja". Każdy z nich wywoływał kontrowersje w internecie, a burz nie było końca.

Informacje od pracowników Google oraz wewnętrzne raporty prowadzą do postaci dr Timnit Gebru. Jej zespół zajmował się rozwojem sztucznej inteligencji w szeregach giganta, a sama badaczka odeszła z firmy w niejasnych okolicznościach. Podobno chodziło o sprzeczki między nią, a szefostwem Google na temat wyników wyszukiwania i serwowania spersonalizowanych pod użytkownika treści.

Reuters otrzymał komentarz jednego z badaczy Google, który zwrócił uwagę na to, że ingerencja zarządu firmy w wyświetlane treści zakrawa o cenzurę, ale czego można się spodziewać po prywatnym podmiocie. Trzeba pamiętać o tym, że światowi giganci medialni mają ogromny wpływ na kształtowanie opinii publicznej.

Jakby nie patrzeć Google, Facebook, Twitter, Apple czy Microsoft to nazwy, które zna każdy. Przez lata te firmy wyrobiły sobie w świecie opinię autorytetów w swoich dziedzinach. Ludzie często powołują się na nie podczas argumentacji m.in. w temacie sztucznej inteligencji. W interesie każdej z firm jest kształtowanie współczesnego świata i unikanie niepochlebnych komentarzy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.