Google Buzz mógł pokonać Twittera

Google Buzz mógł pokonać Twittera09.03.2010 12:02

Dzisiaj mija dokładnie miesiąc od uruchomienia nowej usługi Google’a - Buzza. Miał się on stać nową platformą społecznościową i zagrozić dotychczasowym liderom na rynku takim jak np. Twitter. Zdaniem analityków była taka szansa, ale Google przespał sprawę.

MG Siegler z serwisu TechCrunch przygotował ciekawą analizę Buzza. Uruchomiona miesiąc temu usługa pozwala na przesyłanie krótkich wiadomości, zdjęć, wideo i linków użytkownikom poczty Gmail. Tych ostatnich jest ponad 175 mln na całym świecie, Buzz miał więc szansę już na starcie zdobyć ogromną popularność. Tak się jednak nie stało. Zdaniem Ericka Schonfelda powodem jest zbyt wczesne uruchomienie usługi, a także chęć utarcia nosa Twitterowi. Na ten temat pisaliśmy na początku marca. Siegler testował Buzza przez okrągły miesiąc i również uważa, że Google zmarnował szansę - mógł zagrozić Twitterowi.

Przede wszystkim błędem było dołączenie Buzza do poczty Gmail jako opcji, twierdzi Siegler. Kiedy usługa została wprowadzona, każdy użytkownik był pytany podczas uruchomienia poczty, czy chce dołączyć do niej Buzza. Wiele osób nie miało pojęcia czym jest rozszerzenie, dlatego mechanicznie odrzuciło proponowaną instalację. Inni wyłączyli Buzza, kiedy dowiedzieli się o możliwości wycieku ich prywatnych danych za jego sprawą. W ten sposób Google pozbył się dużej grupy potencjalnych klientów, którzy skorzystaliby z Buzza, gdyby zostali wcześniej poinformowani na jego temat.

Kolejną wadą usługi jest brak możliwości określania miejsca, w którym się znajdujemy. Google oferuje co prawda zbliżoną funkcję dla telefonów - Latitude - jednak jest ona dość ograniczona. Użytkownik zdaniem Sieglera żąda prostoty i prywatności, czego Buzz niestety nie potrafi zapewnić. Usługa Google nie jest tak dopracowana jak np. Foursquare, Gowalla czy Brightkite. Według Sieglera Buzz może jeszcze stać się zagrożeniem dla Twittera, ale trzeba by włożyć weń sporo pracy. Zmian wymagają zarówno wersja dostępna dla telefonów komórkowych jak i ta dla użytkowników komputerów.

Z pełnym tekstem dotyczącym Buzza można zapoznać się na stronach TechCrunch. Artykuł dostępny jest w języku angielskim.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.