Google Chrome pozwoli na dobre wyciszyć strony z irytującą funkcją autoplay

Google Chrome pozwoli na dobre wyciszyć strony z irytującą funkcją autoplay28.08.2017 15:06

Deweloperzy Chrome chcą raz na zawsze rozwiązać problemhałasujących witryn internetowych, takich jak choćby te, któreużytkownikowi na „dzień dobry” strony włączają odtwarzaczwideo ze ścieżką dźwiekową. Najnowsza wersja przeglądarkiGoogle wydana w kanale Canary otrzymała funkcję, która pozwolitakim witrynom na dobre założyć knebel.

Niewiele jest w Sieci równie irytujących rzeczy, jak głoslektora, opowiadający coś o rzeczach nie mających nic wspólnego zczytanym na stronie artykułem – często nawet nie wiadomo, gdzieto wyłączyć. Tę okropną manierę przyjęły tymczasem nawetserwisy dużych portali newsowych. Najwyraźniej przynosiło tomarketingową korzyść, skoro mimo niezadowolenia użytkowników,odtwarzacze po wejściu na stronę jak grały, tak grają.

Ewangelista Google’a François Beaufort informuje o wprowadzeniudo Chrome przełącznika na liście uprawnień witryny, którypozwoli jednym kliknięciem zablokować na dobre wszelki dochodzącyz niej dźwięk, do momentu gdy nie zostanie odblokowana. Committrafił do najnowszej wersji przeglądarki z kanału Canary. Abyskorzystać z przełącznika, należy uruchomić Chrome z flagą--enable-features=SoundContentSetting.

Łukasz Olejnik, znany ekspert od bezpieczeństwa z konsorcjum W3Czauważył, że wprowadzony przez Google mechanizm blokowania dźwięku majeszcze jedną zaletę – pozwala skończyć z ultradźwiękowymśledzeniem odwiedzanych przez użytkownika witryn.

Back in 2015 I suggested protecting access to sound APIs with permissions, @w3c PING. This should be an option. https://t.co/3vaBkxoOJA https://t.co/YOpqSelHiz

— Lukasz Olejnik (@lukOlejnik) August 25, 2017Wprowadzenie takiego mechanizmu Olejnik proponowałjuż w 2015 roku, pisząc wtedy, że interfejs programowania WebAudio powinien zawierać automatyczne wyciszanie dźwięków, któremogłyby być nasłuchiwane przez smartfonowe aplikacje celempowiązania aktywności i lokalizacji użytkownika.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy nowa funkcja trafi do stabilnej wersjiChrome, ale sądząc po komentarzach, Google raczej o niej niezapomni – wyraźnie spodobała się użytkownikom.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.