Google daje więcej czasu na umieszczenie dodatków w Chrome Web Store

Google daje więcej czasu na umieszczenie dodatków w Chrome Web Store28.02.2014 00:17
Redakcja

Dzięki dodatkom do przeglądarek można stworzyć z tych aplikacji prawdziwe kombajny, które służą nie tylko do prostego przeglądania internetu, ale także wielu innych czynności. Mogą one ułatwiać pracę, sprawdzać za nas pocztę, czy udostępniać chociażby gesty myszy. Wszystko wygląda dobrze, o ile wiemy, że są one instalowane i jest to nasz świadomy wybór. Z tym natomiast jest problem, bo sytuacja czasami wygląda inaczej i dodatek trafia do osoby, która wcale go nie chce. Z problemem tym postanowiła w swojej przeglądarce Chrome walczyć firma Google… plany dotyczące załatwienia tej kwestii uległy jednak drobnej zmianie.

Jeszcze w listopadzie spekulowano, że możliwy termin zamknięcia się na rozszerzenia spoza sklepu upłynie wraz z udostępnieniem stabilnej wersji Chrome 33. Tak się jednak nie stało. Teraz Google jasno informuje, że w związku z wieloma prośbami deweloperów, postanowiło wydłużyć czas na umieszczenie dodatków w sklepie do 1 maja. Po tym okresie dodatki już zainstalowane a niedostępne w sklepie zostaną automatycznie wyłączone, nie będzie można też ich ręcznie instalować. Dotyczy to jedynie wersji stabilnej i beta, bo w wersjach dev oraz canary użytkownik nadal będzie mógł to robić, chociażby ze względu na potrzeby testowania. Cała ta zmiana dotyczy jedynie użytkowników systemu Windows. Dlaczego? Bo to właśnie oni według Google najbardziej skarżyli się na dodatki do przeglądarki, które instalowały się samodzielnie nie pytając ich o zgodę.

Najprawdopodobniej odpowiadały za to różnego rodzaju instalatory, które jednak najczęściej o zgodę pytają, tyle że użytkownicy metodą „next next next” po prostu nie zauważają odpowiednich pól do odznaczenia. Inaczej sprawa wygląda w wypadku oprogramowania antywirusowego, które często dodaje dodatki do filtrowania czy też sprawdzania reputacji witryn internetowych. Takie moduły oferuje chociażby Norton, Kaspersky, Avast, BitDefender czy Webroot. Czy i one będą musiały trafić do sklepu aby były instalowane w Chrome? Nie wiadomo, ale nic nie wskazuje, aby miały być inaczej. W efekcie nijak ma się to do planów Google mówiących o lepszej ochronie użytkowników.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.