Google dołącza do prac nad RCS: usługą, która ma wyprzeć SMS-y #MWC16

Google dołącza do prac nad RCS: usługą, która ma wyprzeć SMS-y #MWC1623.02.2016 10:17

Wiele ostatnio mówi się o tym, że wkrótce usługi operatorów sieci komórkowych będą się ograniczały do oferowania klientom pakietów danych, gdyż do samej komunikacji służyć będą użytkownikom aplikacje mobilne. Zmiany takie zapowiada przede wszystkim Facebook, jako uzasadnienie wskazując popularność Messengera. Na Mobile World Congress ogłoszono jednak prace, które mają poskutkować czymś odwrotnym: standardem, który w przyszłości zastąpi SMS-y. Dołączyło do nich Google.

W Barcelonie prace nad usługą RCS ogłosili przedstawiciele GSMA: zrzeszenia operatorów sieci komórkowych, które zajmuje się między innymi standaryzacją. Niemniej kluczową rolę w pracach ma odgrywać Google. Firma zdecydowała, że współcześnie zwykłe SMS-y nie spełniają wymogów użytkowników, którzy przyzwyczajeni do aplikacji mobilnych, chcą wysyłać wszelkiej maści multimedia w rodzaju obrazków, GIF-ów czy filmów, także za pośrednictwem sieci komórkowych. Kluczową kwestią jest także zapewnienie wstecznej kompatybilności: w ramach RCS będzie można odbierać SMS-y i MMS-y.

Usługa będzie nosiła nazwę RCS, co stanowi skrót od Rich Communication Services, i do działania będzie wymaga zainstalowania klienta. Oficjalnym klientem od Google będzie Jibe, o którym jednak niewiele jak dotąd wiadomo. Ciekawi jednak wykorzystywanie przez Jibe’a chmury, jej zastosowanie w sytuacji, gdy wiadomości i tak będą wysyłane za pośrednictwem sieci komórkowej, nie są bowiem oczywiste. Najważniejsze jednak, ze Jibe, podobnie jak usługa RCS w ogóle, będzie dostępny tylko na urządzenia z Androidem.

Warto zaznaczyć, że samo RCS w zasadzie niczym nowym nie jest, kluczowe dla sprawy jest jednak zaangażowanie Google: korporacja nadzoruje rozwój najpopularniejszego mobilnego systemu operacyjnego na świecie, co ma zapewnić GSMA szybszą popularyzację standardu. Zrzeszenie operatorów informacje o RCS publikowało już przed kilkoma laty, jednak bez czynnika, który sprawi, że końcowy użytkownik zamiast po SMS-y, będzie intuicyjnie uruchamiał Jibe’a, jego popularyzacja nie była możliwa. A takie możliwości są w zasięgu Google, choćby poprzez dołączenie klienta do Gapps preinstalowanych w Androidzie.Poza załączaniem multimediów, RCS ma oferować rozmowy wieloosobowe, a później także wideorozmowy. Nie są znane stawki, jakie przyjdzie płacić za wysłanie jednego RCS-a, skoro jednak Google chce z jego pomocą zakończyć popularność SMS-ów, to trudno zakładać, aby nowa usługa była od nich o wiele droższa. Zaangażowanie tak dużego (ponad 800 operatorów z całego świata) stowarzyszenia, jak GSMA oznacza, że plany Google należy brać jak najbardziej na poważnie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.