Google Fit na straży noworocznych postanowień: podejmij wyzwanie, by szybciej osiągnąć cel

Google Fit na straży noworocznych postanowień: podejmij wyzwanie, by szybciej osiągnąć cel28.12.2018 12:30
Aplikacja Google Fit pomoże zrealizować noworoczne postanowienia związane z aktywnością fizyczną

Po okresie świątecznym nadszedł czas na noworoczne postanowienia. Te nierzadko mogą być związane z aktywnością fizyczną, na co zwrócono uwagę między innymi w Google. Aby pomóc w ich realizacji, użytkownicy aplikacji Google Fit, która mierzy codzienną aktywność, mogą zgłaszać chęć podjęcia styczniowego wyzwania. Aplikacja będzie na bieżąco przydzielać punkty za realizację kolejnych etapów i kibicować użytkownikowi, by mógł szybciej zrealizować wyznaczony sobie cel.

O szczegółach można przeczytać na Blogu Google, gdzie opis całego przedsięwzięcia podzielono na cztery główne etapy. By podjąć wyzwanie należy w pierwszej kolejności uruchomić aplikację Google Fit na smartfonie i tam zdecydować się na rejestrację. Właściwy komunikat można łatwo znaleźć na głównym ekranie w programie, zaś sama rejestracja to jedynie potwierdzenie chęci podjęcia wyzwania za pomocą jednego przycisku. Na tę chwilę nie jest konieczne podawanie żadnych dodatkowych danych. Google deklaruje, że kiedy wyzwanie się rozpocznie (a będzie to pierwszego stycznia), użytkownik zostanie o tym dodatkowo poinformowany.

[1/2] Komunikat o dostępnym wyzwaniu jest widoczny na głównym ekranie w aplikacji.
[2/2] Aby podjąć wyzwanie wystarczy użyć przycisku. Nie ma konieczności podawania dodatkowych danych.

Wyzwanie będzie trwało 30 dni. Podczas tego okresu użytkownik będzie zdobywać punkty za każdą aktywność fizyczną. Mniej wymagające aktywności, takie jak spacery, będą nagradzane jednym punktem za każdą minutę, zaś te wymagające większego wysiłku (a mowa na przykład o bieganiu) poskutkują naliczaniem dwóch punktów za każdą minutę. Zdobycie 150 punktów tygodniowo będzie jednoznaczne ze spełnieniem zaleceń Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego (AHA) oraz WHO związanych z zapobieganiem chorób serca, poprawą jakości snu i ogólnego samopoczucia.

Dalej nie pozostaje już nic innego, jak tylko zacząć się ruszać. Google podpowiada, żeby aby szybko zdobyć wiele punktów warto odśnieżyć sąsiadowi podjazd, czy wybrać się z dziećmi na sanki (choć w obliczu aktualnej pogody w większości Polski te propozycje może być trudno zrealizować). Co ciekawe, aby zachęcić użytkowników do częstszego ruchu, Google zapowiada możliwość śledzenia postępów 36 wpływowych osób z 9 krajów, z którzy również podejmą wyzwanie. Aby być na bieżąco z informacjami związanymi z całą akcją, producent zaleca zapamiętać hasztag #GetFitWithGoogle i korzystać z niego podczas wyszukiwania treści w serwisie Instagram i YouTube.

Aplikacja Google Fit na smartfony z Androidem jest dostępna do pobrania za pośrednictwem naszego katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.