Google „flagowym partnerem” HP w inicjatywach dla biznesu

Google „flagowym partnerem” HP w inicjatywach dla biznesu27.03.2014 11:45

Nikt już nie ma wątpliwości, że pejzaż IT, nawet biznesowegoIT, drastycznie zmienił się od lat dziewięćdziesiątych. Tamgdzie kiedyś panował nierozłączny duumwirat Microsoftu i Intela,o których względy zabiegały OEM-y, mamy dziś pstrokaciznęosobliwych sojuszy i mnogość wzajemnie konkurujących platform.Nikogo już nie dziwi widok szefów z Macbookami czy iPadami, całychfirm porzucających klasyczne oprogramowanie od SAP-a czy Microsoftuna rzecz usług w chmurze w rodzaju Salesforce.com, czy nawetwielkich producentów sprzętu, którzy wpadają na pomysł, byprodukować komputery z procesorami ARM, na których nie ma Windows.Specjalnie więc nikogo nie powinny zaskoczyć działania HP, którew swojej ostatniej ofensywie na rynku usług dla firm najwyraźniejMicrosoft zignorowało.

Już w zeszłym roku HP i Google ogłosiły inicjatywę IT inthe Box – adresowaną do małych i średnich firm inicjatywę,w ramach której HP stawało się resellerem Aplikacji Google, łączącje ze swoimi narzędziami zarządzającymi, komputerami, drukarkami ipozostałym sprzętem. Wprowadzając pakiet oprogramowania biurowegood Google do swojej oferty, decydenci HP twierdzili, że to odpowiedźna oczekiwania rynku, szukającego holistycznych rozwiązań dlamałych i średnich firm.

Teraz rusza kolejna inicjatywaHP, o nazwie Office in a Box.Na początku w Stanach Zjednoczonych, ale już w połowie tego rokutakże w krajach Unii Europejskiej, będzie można zamawiać onlinesprzęt o określonej specyfikacji, oprogramowanie i usługi, awszystko to przez jednolity panel konfiguracyjny, oferujący teżnarzędzia zarządzające.

Głównym partnerem HP w tejinicjatywie jest Google, a uczestniczy w niej także amerykańskigigant telekomunikacyjny AT&T. Jak twierdzi Jos Brenkel, dyrektorHP odpowiedzialny za dystrybucję PC i drukarek, pilotażowewdrożenie projektu w USA spotkało się z wielkim zainteresowaniem,więc firma zamierza w tym roku zwiększyć jego zasięg do 22krajów.

Wybór Google jako dostawcyoprogramowania został ciekawie uzasadniony przez Daniela Groessera,dyrektora HP z działu Printing and Personal. Google jestnaszym flagowym partnerem, ze względu na zorientowanie na chmurę iMŚP – stwierdził Groesser,zaznaczając zarazem, że Microsoft też jest dla HPkluczowym partnerem.

Choć HP uważa wspólną zGoogle inicjatywę za coś znacznie więcej, niż standardowedzierżawy oprogramowania (określając to jako automatycznieodświeżany model cyklicznych przychodów),to trudno poza nową terminologią znaleźć tu coś innowacyjnego.Bardziej daje do myślenia sama gotowość HP do takiegozaangażowania w dystrybucję aplikacji i usług Google'a dobiznesowego klienta. Marka HP jest jedną z najbardziejrozpoznawalnych, zarówno na rynku MŚP jak i korporacyjnym – ijeśli to HP będzie oferowało sprzęt z prekonfigurowanymi usługamibiznesowymi Google'a, to niejeden z decydentów potraktuje to poprostu jako normalną, atrakcyjną cenowo ofertę. Takie działaniamogą doprowadzić do złamania monopolu Windows/Office w przestrzenibiurowej prędzej, niż jakiekolwiek starania fanów WolnegoOprogramowania.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.