Google kończy z YouTube Gaming. Gruba kreska na definicji absurdu

Google kończy z YouTube Gaming. Gruba kreska na definicji absurdu19.09.2018 02:03
Aplikacja YouTube Gaming wkrótce przestanie istnieć. Google ma inny pomysł na graczy. Źródło: Depositphotos

W poście na blogu Google poinformowało o porzuceniu aplikacji YouTube Gaming, która wraz z nadejściem marca 2019 r. ma trafić na śmietnik historii. Mogłoby się wydawać, że w świecie zdominowanym przez streamerów jest to iście szaleńczy ruch, ale spokojnie, przedsiębiorstwo z Mountain View po prostu zmienia spojrzenie na rolę graczy w swym ekosystemie, nie deprecjonuje ich bynajmniej. Wprost przeciwnie – fani transmitowania rozgrywki trafiają na piedestał.

Korporacja, zamiast dedykowanej aplikacji, pragnie poświęcić graczom dedykowaną podstronę, do której odnośnik znajduje się bezpośrednio na stronie głównej serwisu, w pasku bocznym. Prawdę mówiąc, w rzeczonej sekcji znajdzie się wszystko to, co w aplikacji YouTube Gaming, a więc treści przebrane pod kątem graczy – transmisje na żywo, nagrania z rozgrywek, zbiory ciekawostek, testy sprzętu itd. – tyle że od teraz mają stanowić one integralną część platformy YouTube, nie egzystować niejako z boku. Przy czym dobitnie świadczy o tym struktura podstrony, przypominająca do złudzenia zasadniczą część YouTube'a. Zastosowano nawet dokładnie te same pomysły, na czele z podsekcjami dla wschodzących twórców i rekomendowanymi wideo.

Co ciekawe, Google motywuje decyzję o porzuceniu YouTube Gaming... błyskawicznie rosnącą popularnością gier, na YouTubie. Wedle ujawnionych statystyk w minionym roku zostało obejrzanych ponad 50 mld godz. klipów z grami w roli głównej, a każdego dnia loguje się około 200 mln użytkowników bezpośrednio zainteresowanych tą formą rozrywki. Wartość dzienną w żartobliwy, aczkolwiek nadzwyczaj obrazowy sposób porównano do populacji Brazylii. Firma zauważa, że gracze tworzą społeczność zbyt wielką, aby być spychanymi na margines, a przenosiny części im dedykowanej w pobliże strony głównej uznaje za symbol wzrostu roli gamingu.

Gruba kreska na definicji absurdu

Swoją drogą za sam pomysł o rezygnacji z YouTube Gaming wypadałoby przyklasnąć. Kiedy w 2014 r. Amazon zainwestował blisko 1 mld dol. w platformę Twitch, przeznaczoną do strumieniowania rozgrywki, Google zaczęło gorączkowo poszukiwać sposobu na skuteczny cios kontrujący. Tak oto niespełna rok później narodziła się aplikacja YouTube Gaming, będąca de facto filtrem ogólnych zasobów YouTube'a, ograniczającym listowane materiały do tematyki growej. Teraz – kto chciał oglądać rozgrywki na platformie Google'a, ten i tak wybierał „zwykłego” YouTube'a, ponieważ daje on dostęp do wszystkich treści, a nie tylko ściśle przefiltrowanego ułamka całości. Tym samym YouTube Gaming nie spełniał właściwie żadnej roli, poza czysto marketingową.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.