Google kupiło Motorolę za 12,5 miliarda dolarów

Google kupiło Motorolę za 12,5 miliarda dolarów15.08.2011 17:41
Redakcja

Google poinformowało o zakupie Motorola Mobility — części giganta, która zajmowała się głównie produkowaniem urządzeń mobilnych.

Motorola — firma z ponad 80-letnią tradycją przeszła na początku tego roku reorganizację w strukturze korporacji. W styczniu tego roku powstały dwa odrębne podmioty: Motorola Mobility — zajmująca się produkcją urządzeń przeznaczonych na rynek konsumencki oraz Motorola Solutions, która zajmuje się dostarczaniem rozwiązań telekomunikacyjnych dla firm oraz organizacji rządowych. Ostatnie lata dla Motoroli na rynku konsumenckim to na przemian sukcesy i porażki. Wraz z nastaniem ery smartfonów i uruchomieniem marketingowej machiny Apple'a, firma z Libertyville nie potrafiła przebić się do świadomości konsumentów.

Dopiero decyzja o przystąpieniu do Open Handset Alliance oraz wprowadzenie telefonów z Androidem pozwoliło powoli tonącej Motoroli złapać drugi oddech a następnie oddalić widmo bankructwa. Firma od premiery pierwszego telefonu z Androidem daje regularnie marketingowe prztyczki w nos liderowi na rynku smartfonów — Apple, na początku uruchamiając kampanię "DroidDoes" wyśmiewającą wady i ograniczenia ówczesnych iPhone'ów a także... stereotypowe cechy nabywców produktów giganta z Cupertino. Ostatni tego typu posunięcie miało miejsce podczas finału pucharu Super Bowl oraz premiery tabletu Motorola Xoom. Dział PR Motoroli postanowił nawiązać do pierwszej reklamy Apple promującej pierwsze komputery Macintosh w których Apple użyło szeregu porównań do powieści George'a Orwella pt. "Rok 1984". Parodia Motoroli sugeruje, że to właśnie produkty Apple są przedstawicielami świata zaprezentowanego w powieści Orwella.

Trudno nie zauważyć podobieństw pomiędzy tym wydarzeniem a podpisaniem umowy pomiędzy Microsoftem i Nokią, z tą różnicą, że "fiński" producent zachował finansową niezależność. Z wielkiej trójki (Apple, Google i Microsoft) to firma z Mountain View była jedyną, która nie posiadała zależnego od siebie producenta urządzeń. Dotychczas Google traktowała poszczególnych producentów na równych zasadach — pierwszy (G1) i drugi (Nexus One) telefon z Androidem, przeznaczony dla programistów wyprodukowany został przez HTC a trzeci został stworzony przez Samsunga. Czas pokaże, czy zasada zostanie przez Google utrzymana.

Za każdą akcję Motoroli Google zapłaciło 40 dolarów (kurs w piątek na zamknięciu notowań wynosił 24,4$ za akcję, obecnie na godzinę 17:20 kurs ustabilizował się na poziomie około 38$), łącznie płacąc za producenta urządzeń blisko 12,5 mld dolarów. Larry Page komentując zakup oświadczył, że Motorola pozostanie niezależnym od Google podmiotem. Przejęcie Motoroli przez Google daje mu kolekcję asów w rękawie w walce patentowej. Motorola posiada około 17 000 patentów oraz 7 500 wniosków o przyznanie patentu. Tak potężna biblioteka może służyć do odparcia prawniczych ataków na mobilny system do Google. Formalnie Google i Motorola muszą jeszcze uzyskać zgodę stosownych urzędów antymonopolowych w USA oraz Unii Europejskiej a także akcjonariuszy Motoroli Mobility.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.