Google modernizuje wyszukiwarkę, wprowadzi wyszukiwanie semantyczne

Google modernizuje wyszukiwarkę, wprowadzi wyszukiwanie semantyczne15.03.2012 07:49
Wojciech Cybulski

Google zdradził kilka informacji dotyczących kierunku rozwoju, w którym będzie podążała najpopularniejsza wyszukiwarka świata. Już wkrótce Google wzbogaci strony wyników o konkretne, bezpośrednie odpowiedzi na zapytania.

Google ma zamiar zainwestować w semantyczne wyszukiwanie, które poza klasycznymi linkami do stron zawierających poszukiwane informacje poda użytkownikowi także konkretne dane powiązane z zapytaniem. Jak informuje The Wall Street Journal, Google zamierza w swoim projekcie wykorzystać dane, które na potrzeby wyszukiwania semantycznego były zbierane przez ostatnie 2 lata. Zawierają one setki milionów haseł obejmujących miejsca, przedmioty i osoby, co do których Google będzie mógł przedstawić użytkownikowi garść informacji. Przykładowo wpisując w Google nazwę jeziora uzyskamy od razu najważniejsze informacje, takie jak jego lokalizacja, stopnień zasolenia, średnią temperaturę czy głębokość. Google ma także odpowiadać na bardziej złożone pytania, takie jak „10 największych jezior w Polsce”. Wszystkie te dane zostaną wyświetlone na stronie wyników nad linkami odsyłającymi do zewnętrznych witryn. Pierwsze zmiany w wyszukiwarce zobaczymy już za kilka miesięcy, jednak cały proces wprowadzania wyszukiwania semantycznego potrwa ponad rok. Google chce podawać internautom dane „na tacy”, by nie musieli oni zagłębiać się w strony internetowe w poszukiwaniu informacji. Aż strach pomyśleć, jak bardzo rozleniwi to użytkowników ;-) Technologie semantyczne będą miały wpływ na średnio 20% wszystkich zapytań obsługiwanych przez Google. Oznacza to zmiany w wynikach dla milionów haseł.

Oczywiście wyszukiwanie semantyczne nie jest czyms zupełnie nowym, bowiem na podobnej zasadzie działa rozwijany od kilku lat Wolfram Alpha. Silnik Wolfram Alpha jest także wykorzystywany przez należącą do Microsoftu wyszukiwarkę Bing do zwracania bezpośrednich odpowiedzi na zapytania. Rozwiązanie Google ma być jednak bardziej dopracowane, gdyż będzie w stanie odgadnąć, jakich informacji może szukać internauta. Ma także odpowiadać na bardziej złożone pytania.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.