Google nie skreśla smartzegarków. Ożywić je ma Android Wear 2.0

Google nie skreśla smartzegarków. Ożywić je ma Android Wear 2.025.12.2016 16:36

O planach zaktualizowania Android Wear do wersji 2.0 wiadomo już od dawna. To największa z dotychczasowych zmian w systemie, a modyfikacje, jakie zostaną wprowadzone, przedstawiano chociażby podczas ostatniej konferencji I/O, o czym informowaliśmy kilka miesięcy temu. O ile odmiany Developer Preview można pobierać i testować już od jakiegoś czasu, o tyle oficjalna i stabilna edycja Android Wear 2.0 będzie dostępna dla użytkowników dopiero w pierwszej części nadchodzącego roku.

Przypomnijmy, że nowy Android Wear ma przynieść przede wszystkim możliwość obsługiwania niezależnych aplikacji, czyli takich, które do działania nie będą wymagać sparowania z telefonem. Pojawi się także integracja z Android Pay, głosowa obsługa Asystenta Google oraz nowości w samym interfejsie. Wygląd menu ma zostać odświeżony oraz zyskać nowe funkcje, m.in. możliwość posługiwania się klawiaturą, obsługę pisma odręcznego oraz widżety przypinane do tarcz zegarków.

Nowa wersja systemu przyniesie między innymi zmiany w wyglądzie interfejsu
Nowa wersja systemu przyniesie między innymi zmiany w wyglądzie interfejsu

Czy takie zmiany okażą się wystarczające, by zyskać nowych klientów? Jak dotąd rynek smartwatchów nie rozwija się szczególnie prężnie. Budzi wiele kontrowersji, głównie dlatego, że topowe inteligentne zegarki są wysoko wyceniane, a ostatecznie stanowią tylko dodatek do funkcjonalnego telefonu. Aby rozpromować aktualizację noszonego Androida i zachęcić niezdecydowanych do zakupu zegarka, Google zamierza stworzyć dwa własne smartwatche, na których Android Wear 2.0 będzie dostępny w pierwszej kolejności. To w dużej mierze analogiczny ruch, jak w przypadku utworzenia serii smartfonów Nexus (obecnie rozwijanych pod nazwą Pixel).

Inaczej niż dotychczas będzie natomiast wyglądać kwestia nazewnictwa urządzeń: choć Google weźmie czynny udział w ich projektowaniu, samą produkcją zajmie się inna firma, która ma już doświadczenie w tej dziedzinie. To właśnie jej logo znajdzie się na produktach, które w przyszłym roku zobaczymy na półkach w sklepach. Póki co Google nie zdradza, o jakiego producenta chodzi.

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów smartzegarków - czy współpraca Google z jednym z producentów zaowocuje dużo lepszym produktem?
Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów smartzegarków - czy współpraca Google z jednym z producentów zaowocuje dużo lepszym produktem?

Na szczęście dotychczasowi użytkownicy smartwatchów z systemem Android Wear również mogą liczyć na aktualizację. Nie obejmie ona co prawda wszystkich dostępnych modeli, ale lista egzemplarzy, które ją otrzymają wydaje się naprawdę spora. Aktualizacje będą udostępniane w 2017 roku, ale nie precyzuje się, w których miesiącach. Smartwatche, które otrzymają Android Wear 2.0 to:Lenovo: Moto 360 v2, Moto 360 Sport,LG: Watch Urbane, Watch Urbane 2nd Edition LTE, Watch R,Polar M600,Casio Smart Outdoor Watch,Nixon Mission,Tag Heuer Connected,Fossil: Q Wander, Q Marshal, Q Founder,Michael Kors: Access Bradshaw Smartwatch, Access Dylan Smartwatch,Huawei: Watch, Watch Ladies,Asus: ZenWatch 2, ZenWatch 3.

Czy dzięki zmianom, jakie przyniesie aktualizacja noszonego Androida, rynek inteligentnych zegarków ma szanse na większy sukces? Być może wykorzystanie Android Pay zachęci nowych użytkowników, którzy zechcą dokonywać płatności zegarkiem? Odpowiedzi na te pytania poznamy już za kilka miesięcy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.