Google personalizuje 20 procent wyników wyszukiwania

Google personalizuje 20 procent wyników wyszukiwania04.03.2010 14:27
Redakcja

Bryan Horling, pracownik firmy Google, przyznał na konferencji SMX West w Santa Clara, że 20 procent wyników, jakie wyświetlane są w wyszukiwarce tej firmy, modyfikowane jest pod kątem konkretnego użytkownika.

Na początku grudnia ubiegłego roku, Google rozpoczęło personalizowanie wyników wyszukiwania pod kątem osobistych preferencji każdego użytkownika (nawet jeśli nie posiada on konta założonego w ramach jakiejkolwiek usługi oferowanej przez tę firmę). Wyszukiwarka bierze więc pod uwagę miejsce zamieszkania Internauty (chodzi tu o dokładną lokalizację np. miasto - filtrowanie wyników ze względu na zamieszkiwany kontynent jest oddzielnym mechanizmem), historię odwiedzonych przez niego stron internetowych oraz (ewentualnie) kontakty zapisane na skrzynce pocztowej Gmail czy w aplikacji Google Chat. Informacje niezbędne do przeprowadzenia procesu personalizacji pozyskiwane są np. z plików cookie przechowywanych przez przeglądarkę.

Okazuje się jednak, że nie wszystkie wyświetlane wyniki są w ten sposób modyfikowane. Zgodnie ze słowami Bryana Horlinga, zmieniana jest tylko jedna piąta rezultatów prezentowanych przez wyszukiwarkę. Co więcej, podczas swojego wystąpienia na konferencji SMX West, Horling zaznaczył również, że zmiany jakie są dokonywane w wynikach, nie są duże. Jego zdaniem, Google nie jest w stanie za każdym razem poprawnie odgadnąć odpowiedniego kontekstu zapytania.

Warto przypomnieć, że modyfikowanie wyników wyszukiwania od początku wzbudzało emocje wśród wielu użytkowników (w szczególności specjalistów z zakresu SEO, czyli pozycjonowania i tuningowania stron pod kątem wyszukiwarek). Wiele wskazuje jednak na to, że Google nie zamierza rezygnować z personalizacji, którą Bryan Horling nazwał w Santa Clara jedyną słuszną drogą do poprawy jakości prezentowanych wyników. Twórcom stron internetowych pozostaje więc jedynie tworzenie interesujących treści oraz czystych i szybkich stron internetowych, co od wielu lat przedstawiciele Google powtarzają niczym mantrę.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.