Google Play zaoferuje filmy obywatelom Francji - czas na Europę?

Google Play zaoferuje filmy obywatelom Francji - czas na Europę?29.03.2012 11:46
Redakcja

Od dzisiaj francuscy użytkownicy Google Play mają możliwość wypożyczenia oraz kupienia filmów dostępnych na tej platformie. Kiedy Polska?

To trudne pytanie, na które jeszcze nie poznaliśmy odpowiedzi. Pewnym jest jednak to, że jeśli Google poważnie myśli o stworzeniu swojego ekosystemu, który byłby dostępny do szerokiego grona odbiorców, i który by na siebie zarabiał to musi zrobić wszystko aby dotrzeć z Google Play do większości krajów na świecie. Problem jest jeden, główny: utarło się w umysłach kilku menedżerów, że USA jest głównym rynkiem na którym można sprzedawać dobra kulturowe — muzykę, książki czy filmy.

O tym jak bardzo jest to trudny rynek przekonało się niedawno Google, którego usługa muzyczna... no cóż... ani nie odniosła jakiegoś większego sukcesu, ani nie wywołała spodziewanego tąpnięcia, mimo iż niektóre utwory były rozdawane. Z drugiej strony mamy takie usługi jak Deezer, które świadomie zrezygnowały z rozpychania się w USA obrały inna drogę: zaoferować dostęp do muzyki w krajach, które właśnie takich usług były pozbawione, bo wszyscy wątpili w siłę konsumentów z tych krajów, również z naszego. Teraz Deezer wyrósł na głównego konkurenta Spotify, a „Rewolucja Francuska” ogarania kolejne kraje z Europy i Świata.

Google przespało dobry moment, aby podbić rynki Europejskie. Za parę miesięcy minie rok od uruchomienia wersji beta Google Music, a ta usługa, razem z książkami i filmami w Polsce jest niczym Yeti: nikt go nie widział, ale wszyscy dyskutują. Dla większości użytkowników Google, niedawno uruchomiony Google Play to nadal Android Market i nic więcej. Google TV? Usługa, która — podobnie jak usługa muzyczna — ledwo dyszy w USA. I nie ma co się dziwić... w Android Market jest 450 000 aplikacji, a w Google TV... 64 aplikacje. No dobrze, 65 bo Filmaster (nasz produkt eksportowy) zapowiedział aplikację przeznaczoną na tą platformę.

Co gorsza, przecież Google ma wszystkie komponenty do tego, aby stworzyć spójny ekosystem na wzór tego, jaki zrobiło Apple. Mamy urządzenia mobilne z Androidem, istnieje Google TV, zarówno wbudowane w telewizory jak i dostępne w postaci osobnych urządzeń, jest komplet usług internetowych, które działają w ramach Google Play. Wszystkie puzzle są na stole, wystarczy je poukładać. I tutaj dochodzimy do rozszerzenia działalności Google Play we Francji. Nie zdziwiłbym się, gdyby w Google ktoś wreszcie zaczął układać te puzzle w jedną całość. Ujednolicenie kilku usług pod szyldem Google Play, stawianie pierwszych kroków na rynku europejskim może sugerować, że Google zaczęło poważnie myśleć o dostarczeniu możliwie spójnej oferty wszystkim użytkownikom.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.