Google powalczy ze spamem w czasie rzeczywistym, umożliwiając nowe ataki czarnego SEO

Google powalczy ze spamem w czasie rzeczywistym, umożliwiając nowe ataki czarnego SEO26.09.2016 13:00

Nie tylko cenzurze słów uznanych na nienawistne mają służyćostatnie zmiany w wyszukiwarce Google. Aktualizacja algorytmurankingowego Penguin będzie sporym kłopotem dla tych speców odSEO, którzy sięgają po metody niegodne dżentelmenów. Po jegowersji 4.0 spodziewać się mamy przede wszystkim działającego wczasie rzeczywistym zwalczania spamu.

Wyjaśnijmy nieporozumienia, jakie nagromadziły się wokół tejaktualizacji, a które budzą spory niepokój wśród zajmującychsię internetowym marketingiem – tym bardziej, że ostatniodochodzić miało do sporych zmian w rankingu wyników wyszukiwania,dotyczących przeróżnych branż. Co ciekawe, samo Google twierdzi,że nowy algorytm nie miał z tym nic wspólnego.

Uruchamiany właśnie Penguin 4.0 to czwarta już wersjaalgorytmu, który wprowadzony został w 2012 roku i był dla wieluekspertów od SEO prawdziwym szokiem. Wtedy miliony witryn zostałyukarane gorszymi pozycjami w wynikach wyszukiwania, w efekcie walkize spamem i jego wpływem na pozycjonowanie stron. Algorytm tentowarzyszył Pandzie, algorytmowi rankingowemu, który oceniałjakość treści. W przeciwieństwie do Pandy nie był jednakinteraktywny. Ukarane strony były skazane na długą banicję.

Ostatnia aktualizacja Penguina, 3.0, pojawiła się dwa lata temu,w podobny sposób uderzając w pozycje stron. Kto spamował, lepiejby zaczął ze stroną od początku – nawet jeśli wycofał się ztakich praktyk (lub tego, co Google uznało za takie praktyki),musiał czekać do kolejnej aktualizacji algorytmu.

Teraz już nie będzie czekania, nie będzie też już kolejnychwersji Penguina. 4.0 jest ostatnią, ponieważ algorytm będzierozwijany dynamicznie, bez publicznego wersjonowania. Penguin madziałać wreszcie w czasie rzeczywistym. Gdy strony będąindeksowane przez wyszukiwarkę, na bieżąco będą jednocześnieoceniane przez filtry antyspamowego algorytmu. W ramach tego procesustrona będzie mogła bardzo szybko spaść z dobrego miejsca wwynikach wyszukiwania, równie szybko jednak będzie mogła na dobrąpozycję wrócić.

Google zapewnia też, że nowa wersja algorytmu pozwalaprecyzyjniej walczyć ze spamem, choć nie do końca wiadomo, co toznaczy. Z jednej strony dowiadujemy się, że dewaluacja spamowychstron w rankingu następować będzie na bazie konkretnych sygnałówspamowych, bez wpływu na cały serwis internetowy. Nie oznacza tojednak, że będzie dotyczyć tylko konkretnych stron.

Branża SEO chwali zapowiedziane zmiany. Przeważają opinie, żetak dla internautów jak i wydawców stron dynamiczna walka ze spamembędzie bardzo korzystna. Ci pierwsi uzyskają lepsze wynikiwyszukiwania, ci drudzy będą mogli lepiej ocenić wartośćstosowanych technik optymalizacji.

Zapewne skorzystają też firmy oferujące usługi SEO,szczególnie te, które mają wyczucie w kwestii zrzekaniasię linków przychodzących. Warto bowiem zauważyć, że w tymmomencie otwiera się ciekawy schemat ataku na strony konkurencji:wykorzystania farm linków i innych źródeł niskiej jakości dolinkowania stron, których pozycję chciałoby się obniżyć. Dladziałającego w czasie rzeczywistym Penguina będzie to po prostuspam, który musi zostać ukarany.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.