Google pracuje nad antymalware dla Android Market

Google pracuje nad antymalware dla Android Market03.02.2012 13:58

Ubiegły rok minął między innymi pod znakiem ataków i złośliwych programów na platformy mobilne. Google kilka razy interweniował i usuwał aplikacje z Android Market, pojawiły się też pakiety zabezpieczające z prawdziwego zdarzenia… dla telefonów. Widać jednak promyk nadziei. Google zamierza bez zaostrzania polityki przyjmowania aplikacji do Android Market zabezpieczyć użytkowników przed szkodliwymi aplikacjami.

Google powiadomił, że pracuje nad automatycznym systemem wykrywania złośliwych programów w Android Market. Projekt o nazwie kodowej Bouncer (potocznie bramkarz w lokalu lub dyskotece) ma zagwarantować, że w Markecie nie znajdą się aplikacje wyciągające nasze dane, wysyłające drogie wiadomości SMS czy zamieniające telefon w zombie wchodzące w skład botnetu. Podobno wykrywacz zagrożeń działa już od jakiegoś czasu na tyłach sklepu z aplikacjami dla Androida i pozwolił zmniejszyć liczbę szkodników rezydujących w nim o 40%. Bouncer sprawdza nie tylko aplikacje świeżo dodane do Marketu, ale również skanuje starsze programy. Ponadto bramkarz monitoruje i blokuje konta podejrzanych deweloperów, aby autorzy złośliwych aplikacji nie wracali do sklepu.

Bouncer nie będzie zwyczajnie skanował plików — automat ma uruchomić każdą aplikację w piaskownicy i sprawdzić, czy nie zachowuje się podejrzanie. Ani deweloperzy, ani użytkownicy, nie mieli szansy odczuć różnicy w działaniu Marketu przed i po uruchomieniu automatu, co zresztą było zamiarem Google'a. W Mountain View nikomu nie zależy na tym, żeby autorzy aplikacji musieli przechodzić przez restrykcyjne procedury zatwierdzania aplikacji.

Google powiadomił świat o istnieniu Bouncera w dobrym momencie — trzy dni po podniesieniu przez Symantec fałszywego alarmu i po kilku miesiącach oskarżeń o brak kontroli nad aplikacjami w Markecie. Co ważne, Google nie tyle pochwalił się jakimś systemem, o którego skuteczności nic nie wiadomo, ale podał konkretne liczby: 40% mniej zagrożeń. Bezpieczni jeszcze nie jesteśmy, ale jeśli dane Google'a są wiarygodne, Bouncer spełnia swoje zadanie. Pozostaje czekać na dopracowanie systemu i lepszą skuteczność.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.